15.2 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialLOVITURĂ pentru Ford: Are de plătit 750 milioane de dolari angajaţilor din...

LOVITURĂ pentru Ford: Are de plătit 750 milioane de dolari angajaţilor din Genk

Ford va plăti nu mai puţin de 750 milioane de dolari (circa 680 milioane euro) salarii compensatorii angajaţilor de la uzina din Genk. Ford va plăti această sumă în baza unei înţelegeri prin care va putea închide uzina belgiană până la finalul anului viitor, conform Reuters.

Închiderea fabricii belgiene a fost anunţată de Ford încă din toamna anului trecut, până acum americanii încercând să ajungă la o înţelegere cu angajaţii belgieni. Uzina din Genk are 4.340 de angajaţi, salariaţi sau plătiţi cu ora. Vestea că Ford va mai lăsa alte 750 milioane de dolari în Genk este cum nu se poate mai bună penrtu belgieni, întreaga regiune fiind devastată de închiderea uzinei americane.

Vezi şi Ford închide o fabrică în Belgia, oraşul Genk devastat!

Un belgian concediat = 187.500 dolari

Suma pe care Ford o va plăti reprezintă doar înţelegerea dintre compania americană şi cei 4000 de angajaţi cu ora. La un simplu calcul ne dăm seama că suma medie pe care o va primi fiecare dintre aceşti angajaţi este de 187.500 dolari (circa 180.000 euro), o sumă colosală, cel puţin în comparaţie cu sumele pe care le-au primit românii atunci când diferiţi producători străini s-au retras de pe piaţă, cum ar fi cazul Nokia.

Suma pe care o va plăti Ford este atât de mare, încât cu aceşti bani ar putea construi o uzină nouă. În plus oficialii Ford încă nu au ajuns la o înţelegere cu ceilalţi angajaţi, cei circa 300 de salariaţi, ceea ce înseamnă că americanii vor mai scoate din buzunar şi alţi bani.

Ford a anunţat că se aşteaptă la pierderi de 2 miliarde dolari (circa 1,55 miliarde euro) anul acesta în Europa. Planurile americanilor includ şi închiderea a altor două fabrici din Europa anii următori, în timp ce producţia va fi reudsă cu 18%. Măsurile vin pe fondul scăderilor de pe piaţa auto europeană, luna ianuarie fiind la cel mai jos nivel din ultimii 23 de ani.

Anul trecut Ford s-a confruntat cu proteste la fabrica sa din Cologne, oraş din care sunt conduse operaţiunile din toată Europa, pe fondul reducerilor anunţate de compania americană.

Producţia modelelor produse în Belgia va fi mutată la uzina pe care o Ford o are în Valencia, folosită la o capacitate de sub 70% în prezent. Fabrica din Genk era unul din motoarele economice ale întregii regiuni, situată la mai puţin de 100 km de Bruxelles. 

Vezi şi Producătorii auto germani, SPERIAŢI de planul lui Merkel. BMW ia în calcul energia eoliană

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă