Ieri s-a deschis cea de-a VI-a ediţie a Târgului de joburi, organizat de Universitatea Maritimă Constanţa şi partenerii săi, pentru studenţii care urmează să îşi efectueze cadeţia la bordul navelor.
La această ediţie cele mai căutate au fost ofertele de joburi pentru studenţi din anul I, care şi-ar dori joburi de vară în domeniul companiilor de telecomunicaţii. Studenţii din ceilalţi ani aşteaptă să cunoască reprezentanţii firmelor de crewing, pentru a prinde un contract în vederea efectuării practicii pe nave. La Navigaţie, perioada de cadeţie este de 12 luni, iar la Electromecanică se cer şase luni de practică. Prima firmă care le-a prezentat, ieri, studenţilor de la UMC oferta sa a fost RoNoMar Innovation Center. „Ceea ce dorim noi să-i convingem pe studenţi este să îşi demareze propria afacere, iar noi putem să le oferim suportul nostru, adică punerea la dispoziţie a reţelei noastre de contacte de afaceri din sectorul maritim, a serviciilor de consultanţă pentru a-şi putea dezvolta un plan de afaceri. De asemenea, oferim spaţiu de birouri complet utilat”, a precizat directorul RoNoMar Innovation Center, Cristian Ianca. „Criza economică ne-a afectat pe toţi într-o oarecare măsură şi va afecta în continuare locurile de plecare, dar vom încerca să trecem peste acest obstacol”, a declarat Filip Poalelungi, membru al Ligii Studenţilor UMC. Ţinta acestui târg este, în principal, recrutarea studenţilor de către firmele de crewing, iar joburile sunt pentru navigaţie, electromotoare, electromecanici şi telecomunicaţii. „Oferta este din ce în ce mai slabă, însă sperăm să se îmbunătăţească treaba”, a spus Cristian Carate, student în anul II la Electromecanică.