Compania Lenovo a preluat poziţia secundă pe piaţa PC-urilor din regiunea EMEA, cu o cotă de piaţă de 11,1%, potrivit unui comunicat remis romanialibera.ro. Această poziţionare este susţinută de creşterea şi succesul repurtat de companie în Rusia, Germania, Danemarca şi Liban, unde Lenovo este acum pe primul loc.
În aprilie 2012, Lenovo era al cincilea jucător din regiune. Lenovo continuă să crească într-un ritm mai rapid decât cel al industriei, cu o apreciere a business-ului de 41.7% în 2012, pe o piaţă care a scăzut cu 1.6%.
Gianfranco Lanci, preşedintele pentru zona EMEA, a declarat: „În aprilie 2012 ne-am stabilit un obiectiv foarte clar: să devenim al treilea vendor de PC-uri în EMEA şi să câştigăm peste 10% cotă de piaţă până în 2013. Am atins acest obiectiv cu mult înainte de termenul stabilit. Aceste rezultate ne-au oferit o bază solidă pentru a putea îndeplini următorul nostru obiectiv, de a deveni cel mai mare furnizor de PC-uri din întreaga regiune EMEA. În următorul an Lenovo va aduce pe piaţă produse şi mai inovatoare; va domina zona de retail şi mai mult decât până acum; îşi va urmări strategia centrată pe conceptul PC+. Vom crea produse care au funcţionalitatea şi opţiunile dorite de consumatori – precum Yoga, un laptop care se transforrmă într-o tabletă, sau noul Horizon Table PC de 27 de inci, prezentat la CES.”
Obiectivele Lenovo focalizate în jurul strategiei PC+ depăşesc zona PC-urilor şi tabletelor, acoperind şi piaţa telefoanelor inteligente. În ultimul an telefoanele Lenovo au fost lansate în Rusia, cu intenţia clară de a aduce compania în clasamentul primilor cinci jucători în următorii trei ani.
Regiunea EMEA a contribuit semnificativ în ultimii trei ani la definirea Lenovo ca fiind producătorul de PC-uri cu cea mai mare creştere din lume, cu 15 trimestre în care compania a depăşit evoluţia pieţei de PC-uri în ansamblu. Această evoluţie arată o tendinţă clară şi un ritm puternic pentru Lenovo, orientate către o creştere profitabilă şi sustenabilă în era PC+.