Profesia de avocat trece în ţara noastră printr-o perioadă de schimbări importante. Ia naştere exigenţa de a fi mai competitivi pentru a păstra echilibrul şi coerenţa într-un context din ce în ce mai competitiv şi acest lucru implică şi îmbunătăţirea continuă a calităţilor tradiţionale şi etice ale serviciului profesional şi ale modalităţilor de comunicare eficientă şi de gestionare a propriei stări pentru a putea servi clienţii la un nivel calitativ superior şi totodată să păstrezi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională.
Avocatul în pas cu vremurile, în afară de a avea propria pregatire profesionala si „specialitate” profesională, trebuie:
– să ştie să instaureze raporturi avantajoase cu proprii colaboratori, cu clientul şi cu orice altă parte adversă;
– să ştie să analizeze aspectele mai puţin evidente ale limbajului şi comportamentului propriilor interlocutori pentru a înţelege psihologia acestora şi pentru a reuşi să „proiecteze” întotdeauna strategii persuasive „pe măsură”;
– să ştie să comunice în mod eficient, adică, este necesar să ştie să vadă dincolo de simpla aparenţă expresivă, trebuie să ştie să convingă!
– să ştie să gestioneze situaţii dificile, să gestioneze situaţii de conflict
– să-şi gestioneze propriile emoţii şi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională
Din cele spuse până acum, rezultă că Avocatul profesionist, trebuie, înainte de toate, să ştie să gestioneze spre propriul său avantaj „adevărata diferenţă care face diferenţa” în profesia sa, mai mult decât în multe alte profesii.
Orice avocat expert s-a aflat la un moment dat în situaţii în care, având acelaşi grad de pregătire şi experienţă, a pierdut în faţa adversarului si atunci, probabil că s-a întrebat: „De ce? Unde am greşit? O fi fost ghinionul? Sau poate destinul?”. Nimic din toate acestea. Într-o situaţie de egalitate, singura şi adevărata „diferenţă care face diferenţa” este unul din factorii mai determinant şi subiectiv, dar şi mai neglijat în raporturile profesionale cu alte persoane: factorul uman!
Lansarea Programului Lawyer Coaching in Romania a avut loc in 28 Ianuarie 2011 la Hotel Hilton, unde au participat peste 200 avocati care au primit cu entuziasm aceasta initiativa. Primul Modul” Be a Different Lawyer” a debutat in 12 Februarie cu primul Curs de „Comunicare eficienta pentru avocati” unde au fost 28 de participanti prezenti si in 19 Martie „Vocea avocatului de succes” unde au fost 35 de participanti prezenti, urmand ca in 12/13 Aprilie 2011 sa se desfasoare penultimul curs din acest modul , respectiv „ Echilibrul emotional in viata unui Avocat ” cu Roy Martina,unde se asteapta peste 50 de participanti si ultimul curs „Gestinarea timpului in viata unui avocat de succes” cu Owen Fitzpatrick . Toate cursurile sunt sustinute de catre traineri internationali cu o experienta de peste 20 de ani la „Hotel Hawoard Johnson Bucuresti”. Cursurile sunt acreditate, pentru fiecare curs Baroul Bucuresti acordand participantilor cate 5 credite. Investitia pentru fecare curs este de 150 Euro plus Tva.
In cadrul Programului Lawyer Coaching, Societatile de avocatura au posibilitatea sa solicite un „program de coaching pe masura „special format in functie de obiectivele pe care vor sa si le atinga ex: (team coaching, leaderschip, marketing, gestionarea clientilor etc). Aici onorariile se vor calcula ulterior identificarii tipului de program si durata necesara.