Compania Amazon continuă lupta cu rivalul Apple şi lansează e-book reader-ul Kindle 3, văzut de experţii din domeniu drept un răspund la iPad, scrie The New York Times.
Până acum, cei de la Amazon nu puteau decât să treacă în revistă avantajele iPad-ului: touch screen, software atractiv, playback audio şi video, 100.000 de aplicaţii. Însă de acum încolo s-ar putea ca Apple să încerce exerciţiul de admiraţie: Kindle 3 este mic, uşor şi ieftin, tot ceea ce iPad-ul nu e.
Apple vs Amazon
Exact cât de mică e noua „jucărie” lansată de Amazon? Are 19 centimetri lungime, 12 cm lăţime şi 0,8 cm grosime, ceea ce înseamnă o reducere cu 20 la sută a dimensiunilor faţă de versiunea anterioară.
Cât de uşor e Kindle 3? Nu cântăreşte nici măcar 250 de grame. Prin comparaţie cu iPad, e de trei ori mai „suplu”.
În sfârşit, cât costă? 140 de dolari pentru versiunea cu Wi-Fi, în condiţiile în care Kindle-ul vechi se vindea cu 400 de dolari, iar rivalul iPad valorează cel puţin 500 de dolari.
Bineînţeles, Kindle nu poate face faţă iPad-ului la capitolul funcţii, creaţia Apple fiind un adevărat computer.
„Hemingway, doar în alb-negru”
Cei de la Amazon nu au uitat nici despre cerneala electronică (E Ink) în care apar cărţile pe ecranul unui Kindle.
Tehnologia care stă la baza „cernelii” face ca paginile să nu poată fi derulate prea repede. Totuşi, cu Kindle 3 timpul de aşteptare scade sub o secundă.
Amazon nu poate face însă nimic când vine vorba de introducerea culorilor sau a inserturilor video. Compania replică prin vocea directorului executiv, Jeff Bezos: „Hemingway nu ar fi mai bun în culori sau cu diferite extrase video”.
NYT aprobă această afirmaţie, dar face un comentariu: viitoarele cărţi virtuale ar fi mai vii şi interesante în culori şi cu opţiuni video.