23.2 C
București
miercuri, 18 septembrie 2024
AcasăSpecialKia Pro Cee’d 1.4 - Agresivitate germana

Kia Pro Cee’d 1.4 – Agresivitate germana

Expresivitate, dinamism, raport calitate/pret/performante bun. Cel de-al III-lea element al gamei Kia Cee’d, Pro Cee’d, reprezinta cea mai dramatica si sportiva interpretare a design-ului acesteia, dar si o punte de legatura intre "arta" germana si ambitiile asiatice.

Japonezii au vrut sa invinga America si au reusit. Toyota se bate pentru primul lor la vanzari in SUA iar Honda, Acura si Infinity isi fac si ele de cap. Apoi, cea de-a doua tinta a fost Europa. Aici insa, batalia este in plina desfasurare si victoria mai greu de obtinut. Ceea ce este de retinut insa se numeste ambitia si tenacitatea asiatica. De ce? Pentru ca ea nu este doar o caracteristica a japonezilor, ci una zonala, coreenii venind si ei tare din spate. Cel mai bun exemplu in acest sens il constituie Kia, constructor despre care acum cativa ani nu se puteau spune prea multe in Europa. Iar acum primeste premii peste premii si vanzarile pe "batranul continent" ii cresc vazand cu ochii. Pazea!

Dupa ce modelul Kia Cee’d in cinci usi a inregistrat succes dupa succes si a primit numeroase premii in Europa, coreenii au "atacat" cu varianta break. Iar, o data cu prezentarea Pro Cee’d-ului, devine clara determinarea lor de a exploata la maximum orice oportunitate de a cuceri publicul european.

Altfel de Cee’d
Kia Pro Cee’d este un altfel de Cee’d. In primul rind, este un Cee’d cu o caroserie in trei usi, cu un acoperis puternic arcuit si plonjat spre spate si cu cel de-al doilea rand de geamuri laterale (intre montantii "B" si "C") croit astfel incat masina sa aduca din profil cu un coupé. Nici ideea de "hot-hatch" nu ii este straina! Desi este cam mult spus…

In al doilea rand insa, Pro Cee’d-ul aduce cu Opel-ul Astra GTC (Gran Turismo Compact). Chiar destul de bine, s-ar putea spune. Cel putin privit din spate este aproape identic. Iar acest lucru nu este intamplator. Nimic nu este intamplator in conditiile concurentei de astazi! Inseamna ca Pro Cee’d-ul vizeaza acelasi profil de client cu GTC-ul: o persoana tanara (20-30 de ani), cu o viata dinamica, careia ii place sa conduca si, nu in ultimul rand, sa fie la moda.

Tinuta superioara
Pro Cee’d-ul este un altfel de Cee’d si pe sosea. Masina are o tinuta de drum superioara si o manevrabilitate mult imbunatatita. Suspensiile independente, cu inclinatii sportive, permit abordarea mai curajoasa a virajelor, aerodinamica mai buna reduce zgomotul vantului in habitaclu, iar rigiditatea superioara a sasiului se rasfrange direct asupra comportamentului dinamic. Cei 109 CP ai propulsorului de 1.4 litri suntsuficienti pentru un parcurs lin, dar sa nu va asteptati la reprize fulminante ori la acceleratii spectaculoase. La pensie, o merge, dar tinerilor le recomand diesel-ul, al carui cuplu confera reprize bune, sau benzina de 2.0 litri. Nici etajarea destul de lunga a cutiei de viteze nu prea ajuta. Cei care pun accentul pe consum insa, vor fi multumiti. Daca nu te grabesti, 1.4-ul poate fi retinut la "mancare", multumindu-se cu cinci litri si ceva la suta de kilometri.

Confort in functie de varianta
Daca se opteaza pentru varianta de echipare cu scaune reglabile pe inaltime, pozitia la volan este buna iar sprijinul lateral, multumitor. Altfel, Pro Cee’d-ul de baza vine dotat cu niste scaune fata prea inalte, care nu au nici o legatura cu inclinatiile sportive ale masinii. Plansa de bord ergonomica este usor de "citit" si accesat. Iar calitatea finisajelor, destul de buna, pentru gama de pret 11-14.000 de euro. Daca vorbim de Pro Cee’d-ul care ajunge pe la 17.000 de euro, atunci se schimba treaba…

In final, trebuie mentionat ca urcarea si coborirea eventualilor pasageri ai banchetei spate reprezinta un exercitiu de contorsionism, sistemul de culisare al scaunelor fata nefiind prea reusit, iar spatiul pentru cap, destul de limitat.

» 5 motorizari, cu puteri de la 90 la 143 CP, suntdisponibile pentru modelul Pro Cee’d


» 6 airbag-uri standard asigura securitatea pasagerilor

Dimensiuni
Lungime (mm) 4.250
Liaime (mm) 1.790
Tnilaime (mm) 1.450
Ampatament (mm) 2.650
Greutate (kg) 1.257
Portbagaj (l) 340

Motor
Cilindree (cmc) 1.396
Putere (CP/rpm) 109/6.200
Cuplu (Nm/rpm) 137/5.000

Performante
Vitezi maximi (km/h) 185
Acc. 0-100 km/h (s) 11.4

Consum (l/100km)
– mixt 6.1
– test 7.2

Pret de la 11.424 euro (TVA, inclus)

Adversari directi
Opel Astra GTC
Peugeot 308 Coupé
Renault Megane Coupé
VW Golf Coupé

Cele mai citite

Metoda folosită de o femeie pentru a scăpa de un violator

O femeie din Iași a reușit să scape din mâinile unui atacator de 21 de ani, care a pătruns în casa ei cu intenția...

Copil în vârstă de patru ani, snopit în bătaie de un vecin. Micuțul a ajuns în stare gravă la spital

Un copil de patru ani, din municipiul Adjud, a ajuns la spital în stare gravă, marţi, după ce a fost bătut de un bărbat...

Nicolae Ciucă are un plan pentru relansarea industriei românești: „România produce”

Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, anunţă că i-a cerut ministrului de Finanţe, Marcel Boloş, să prezinte şi în şedinţa Biroului Politic Naţional al PNL planul...
Ultima oră
Pe aceeași temă