» Aeroportul International "Mihail Kogalniceanu" isi face terminal cargo, cu o capacitate de 10.000 tone/an.
» In anul 2008, AIMK a inregistrat o crestere a numarului de pasageri de la 49.000 la 78.000.
» Pentru acest an, conducerea unitatii vrea sa atraga noi operatori aerieni low-cost.
Chiar si in contextul actualei crize economice, reprezentantii Aeroportului International "Mihail Kogalniceanu" (AIMK) se gandesc la dezvoltarea activitatii de cargo. Constantin Teodorescu, directorul de strategie al aeroportului, si totodata, seful interimar al unitatii, spune ca este necesara dezvoltarea activitatii de cargo, acum, cand isi face simtita prezenta tot mai puternic criza economica globala care afecteaza si transportul aerian de pasageri. "In acest scop avem in program realizarea, in semestrul II, a unui terminal cargo, cu o capacitate de 10.000 tone/an", mai completeaza Teodorescu. In cazul in care acest terminal se va dovedi un succes, atunci se va construi unul cu o capacitate mult mai mare. si pentru ca lucrurile bune se sfarsesc repede, este momentul sa trecem si la efectele crizei asupra numarului de pasageri.
Astfel, anul trecut AIMK a inregistrat o crestere a numarului de pasageri de la 49.000 la 78.000. Dupa cum spune si seful aeroportului, trendul ascendent s-a datorat, printre altele, si deschiderii de noi rute: Constanta-Pisa cu operatorul aerian low-cost Ryanair, Constanta-Bruxelles cu operatorul aerian low-cost Blue Air. In ceea ce priveste criza economica, Constantin Teodorescu spune ca aceasta se resimte prin reducerea frecventei de operare a unor companii, de la 6 la 3 miscari saptamanal, si implicit se reduc veniturile prognozate.
» Rute noi
"Avem in vedere mentinerea si sprijinirea curselor ce opereaza in prezent. Vom continua sa sprijinim deschiderea de noi rute de catre compania aeriana Ryanair, cum ar fi Constanta-Bologna incepand din luna aprilie a.c. Vrem sa atragem noi operatori aerieni low-cost care sa stabileasca noi conexiuni".
Constantin Teodorescu, director de strategie AIMK.
"Avem in program realizarea, in semestrul II a unui terminal cargo". Costantin Teodorescu.