Candva, la moda era ca pustiul sa mearga la scoala cea mai apropiata de casa. A venit vremea ca scolile cu un oarecare prestigiu sa capete interes in randul parintilor, chiar daca acestea se afla la cateva statii de tramvai de domiciliu. De cativa ani, tot mai multi parinti prefera clasele „step-by-step” pentru „bobocii” lor. „Este o alternativa la educatie pentru invatamantul nostru traditional. Noi am incurajat existenta alternativelor si dupa '90 am fost puternic sprijiniti din afara. Dar metoda "step-by-step" a fost prost inteleasa pentru ca a fost initiata pentru recuperarea copiilor cu probleme”, a declarat Adrian Lacatusu, adjunctul Inspectoratului Scolar Botosani.
Conducerea ISJ Botosani refuza continuarea in anii de gimnaziu a alternativei postdecembriste, iar adaptarea elevului la cerintele invatamantului traditional mult mai drastic este foarte dificila: „Ce sa spun… Sunt nemultumita ca fata mea nu se poate adapta. Am platit o groaza de bani ca sa-mi pregatesc copilul sa se ridice la nivelul celorlalti, dar e foarte greu pentru ca ceilalti copii parcurg materie noua si ea abia invata ce ei stiu deja”, ne-a povestit mama unei fetite care a absolvit anul acesta clasa a V-a, dupa ce patru ani a trecut prin experienta noilor metode din invatamant. La Botosani, in anul scolar 2006-2007 noua scoli isi vor infiinta clase I de tip „step-by-step”. Si nu este vorba numai despre unitati de invatamant titrate din municipiu, resedinta de judet, ci si de scoli din Dorohoi, Vorona sau chiar Catamarasti Deal, din comuna Mihai Eminescu. Cerinta pentru clasele cu acest tip de invatamant este mare anul acesta. Conducerea scolii numarul 6 din municipiu sustine ca intr-o clasa de acest tip vor fi in noul an scolar 30 de elevi, si nu 25 ca anul trecut. „La clasa "step-by-step" nu mai avem locuri, sunt 25, dar anul acesta am mers pana la 30. Solicitari avem suficiente. Mai sunt chiar vreo 15 in asteptare”, a declarat directorul Scolii nr. 6 din Botosani, Simion Abelfanica.
Din dorinta de a-i ajuta pe copiii cu probleme speciale, pentru ca li se descopera aptitudini, alternativa de dupa revolutie care a cucerit scoala botosaneana a ajuns mai degraba un moft al parintilor cu bani ori adapostul „orfanilor cu parinti in viata”. „"Step-by-step" a ajuns un moft pentru ca toti cei care au dare de mana se inghesuie sa-si dea copiii fara sa stie in profunzime care sunt obiectivele acestui sistem de invatamant. Au fost situatii in care copiii, lipsiti de o concurenta interna, nu s-au putut adapta in clasele mai mari pentru ca noi nici nu ne gandim sa facem "step-by-step" mai departe. Au trebuit sa faca eforturi foarte mari, pregatire in particular si stiu oameni care au cheltuit zeci de milioane de lei ca sa faca meditatii”, a mai declarat Adrian Lacatusu, adjunctul ISJ Botosani. In opinia acestuia, parintii care isi trimit odraslele ca sa invete altfel decat colegii lor de aceeasi varsta nu se informeaza asa cum ar trebui. „Parintele nu alege in cunostinta de cauza, la ei mai mult e moda, aroganta, imitatie si, in loc sa faca un bine copilului, fac mai mult rau. Inainte sa ia o decizie nu ar fi rau sa consulte un psiholog, un inspector scolar, un consilier scolar ca sa vada daca aceste forme de educatie sunt alternativa de care au nevoie…”