Ioana, București, life coach: Cum pot să îmi promovez serviciile de life coaching și coaching pentru relații pe o piață precum cea din România, care nu știe despre aceste servicii?
Ozana Giușcă: Ioana, într-adevăr, este o provocare pentru fiecare furnizor de servicii specializate să găsească cea mai bună formulă de prezentare pentru serviciile oferite. Cel mai important lucru este să nu presupui că potențialii tăi clienți cunosc tipul de servicii pe care îl oferi și beneficiile pe care le pot obține accesându-le. Oamenii nu cumpără coaching, ci cumpără beneficiile pe care le obțin prin coaching: starea de bine, performanță, relații mai armonioase, rezolvarea unor conflicte, excelență profesională ș.a.m.d. De aceea, sugestia mea este să nu menționezi cuvântul ”coaching” în oferta ta. Oferă potențialilor tăi clienți un program definit printr-o serie de beneficii sau rezultate. Acest lucru este valabil atât pentru piețele neașezate, cât și pentru cele deja formate. Pentru cineva care a investit mult în formarea sa profesio-nală este greu să nu menționeze de la prima interacțiune cu clienții sau potențialii clienți ce îl recomandă ca un bun profesionist; în cazul tău, ce diplome și formări ai sau ce tip de coaching practici. Dar adevărul este că potențialul tău client vrea să știe cum îl poți ajuta, care sunt beneficiile lui și ce rezultate poate aștepta. Abia după ce e convins că aceste beneficii și rezultate sunt relevante pentru ne-voile sale se va întreba cât de calificată ești să i le oferi. Așadar, prezintă serviciile tale din un-
ghiul beneficiilor și lasă-i pe clienți să descopere singuri cât de calificată ești să îi ajuți. Dacă le captezi atenția cu felul în care le prezinți serviciile, fii sigură că vor citi și secțiunea ”Despre mine” de pe site-ul tău și vor căuta singuri ce diplome și recomandări ai. În întrebarea ta, tu ai menționat două produse distincte: life coaching și coaching pentru relații. Gândește oferte distincte având în vedere rezultatele și beneficiile specifice pentru fiecare tip de intervenție. Dacă le abordezi împreună, vei discuta doar cu potențialii clienți care sunt interesați de ambele tipuri de servicii, îngustându-ți foarte mult audiența. Astfel, pentru promovarea serviciilor tale, îți recomand să creezi un blog. Îl poți folosi pentru a oferi informații relevante potențialilor tăi clienți și pentru a-i face interesați de serviciile tale. Gândește conținutul (articolele pe care le publici) având în minte publicul specific pentru fiecare categorie de servicii. Creează categorii distincte pe blog pentru fiecare tip de coaching pe care îl oferi ținând cont de toate profilurile de clienți. Astfel, publicul va găsi ușor informațiile relevante pentru nevoile sale și, în acest mod, va ști că se află în locul potrivit. Pentru a-ți mări audiența, poți redistribui articolele pe pagina ta de Facebook. Folosește o pagină de tipul ”afacere” sau ”autor”, nu îți folosi profilul personal. Îți recomand să trimiți și un newsletter, după ce reușești să îți formezi o audiență de minimum 500 de persoane.