Chiar dacă jocuri bazate pe muzică precum Rock Band și Just Dance te fac să intri în competiții cu prietenii sau familia, tot îți petreci mult timp uitându-te la ecran în loc să interacționezi cu ceilalți jucători. Singurul display de care are nevoie sistemul Interactive Music Battle (IMB) al phototonic, o firmă din Paris, este un ecran de iPad cu ajutorul căruia să alegi din băncile de sunete. După asta senzori de mișcare convertesc mișcările jucătorilor în muzică, unul dintre ei dă ritmul, iar celălalt melodia.
IMB este primul produs al unui grup de ingineri, cercetători, muzicieni și designeri numiți colectiv phonotonic. Jocul multiplayer de creat muzică a fost în dezvoltare timp de doi ani și a fost proiectat pentru cei care își doresc să fie muzicieni, dar nu știu să cânte la niciun instrument sau pentru artiști experimentați, cântăreți sau dansatori, care își doresc să încerce ceva nou.
Fiecare jucător va avea nevoie de unul dintre cele două obiecte conectate prin Wi-Fi la o aplicație iOS de pe un iPad sau un iPhone (se lucrează și la versiunea de Android) și de puțin spațiu de mișcare. Jucătorii selectează un ritm și o melodie dintr-o listă a aplicației, iau un obiect și încep să se miște.
Unul dintre obiecte este folosit pentru ritm, iar celălat poate fi orice fel de instrument principal, iar aceștia trebuie să se coordoneze. Datele de la cele două obiecte sunt transformate în muzică de către aplicație.
Senzorul de mișcare din obiect poate fi scos și pus în altceva: într-o jucărie, în pantofi, în orice obiect îți trece prin cap. Bateriile unității funcționează timp de două ore înainte de a trebui reîncărcate prin USB.
Momentan există 10 pachete de muzică din care să alegi, dar dezvoltatorii lucrează la crearea mai multora, iar jocul are un mod de învățare care te ajută să stăpânești mișcările de bază înainte de a intra în jocul propriu-zis.
Phonotonic caută momentan fonduri pe Kickstarter pentru jocul care va costa 199 de dolari și va apărea, dacă reușesc să facă rost de bani, în decembrie.