15.6 C
București
joi, 19 septembrie 2024
AcasăSpecialInregistrarea gresita a vitezei, cauza catastrofei AF 447

Inregistrarea gresita a vitezei, cauza catastrofei AF 447

O problema de functionare a sistemului de masurare a vitezei avionului, semnalata de compania Airbus inca din septembrie 2007, ar fi cauza prabusirii in Oceanul Atlantic a Zborului AF 447 Rio de Janeiro-Paris, indica primele date ale anchetei tehnice.
Analizarea celor 24 de mesaje automate transmise de echipamentele avionului Airbus A330 in ultimele patru minute inainte de catastrofa i-a facut pe experti sa se concentreze asupra ipotezei unei defectiuni a sondelor anemometrice Pitot, care masoara viteza avionului, defectiune provocata de blocarea acestora cu gheata. Compania Airbus, constructoare a aparatului de zbor, a transmis inca din septembrie 2007 companiilor aeriene care au in dotare avioane de acest tip recomandarea de a inlocui sondele anemometrice.

 

Air France a anuntat ca a accelerat programul de inlocuire a sondelor Pitot inca de la sfarsitul lunii aprilie, dupa ce din luna mai 2008 s-au inregistrat mai multe incidente implicand pierderi de informatii sau inregistrari eronate ale vitezei unor avioane de tip A340 si A330 din flota sa. Din pacate, inlocuirea sondelor anemometrice nu fusese efectuata in avionul folosit pentru cursa Rio de Janeiro-Paris.
Recuperarea din apele oceanului a zeci de fragmente ale avionului va furniza elemente suplimentare in ancheta tehnica. Incercarile de localizare a cutiilor negre ale aparatului, care ar putea sa se afle la 4.000 de metri adancime, se vor intensifica dupa sosirea miercuri in zona in care s-au concentrat eforturile de cautare a submarinului nuclear francez Emeraud.

Localizarea zonei de impact cu oceanul al avionului Air France, la aproximativ 1.150 km in largul orasului brazilian Recife, a permis concentrarea eforturilor de cautare, rezultatul fiind recuperarea intr-o singura zi, duminica, a 15 cadavre, dupa ce sambata fusesera recuperate alte doua. "Un total de 17 cadavre au fost recuperate, ca si zeci de componente structurale ale avionului (…), piese importante, care confirma ca fragmentele provin din Airbus, unele avand chiar logo-ul Air France", a declarat purtatorul de cuvant al aviatiei militare braziliene, locotenent-colonelul Henry Munhoz. Noua corpuri, dintre care patru ale unor femei, patru ale unor barbati si unul al carui sex nu poate fi precizat, au fost recuperate de fregata braziliana Constitucao, iar opt corpuri au fost recuperate de fregata franceza Ventôse.

Cele mai citite

Președintele Finlandei cere excluderea Rusiei din Consiliul de Securitate al ONU

Preşedintele Finlandei, Alexander Stubb, a făcut apel la extinderea Consiliului de Securitate al ONU, abolirea sistemului de veto al unui singur stat şi suspendarea...

Primăria Capitalei va autoriza lucrările la Planșeul Unirii după primirea documentației de la Primăria Sectorului 4

Municipalitatea va da autorizaţie pentru lucrările la planşeul de la Unirii când va primi toată documentaţia de la Primăria Sectorului 4, a anunţat primarul...

Președintele Finlandei cere excluderea Rusiei din Consiliul de Securitate al ONU

Preşedintele Finlandei, Alexander Stubb, a făcut apel la extinderea Consiliului de Securitate al ONU, abolirea sistemului de veto al unui singur stat şi suspendarea...
Ultima oră
Pe aceeași temă