5 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialInfrastructura, principalul impediment al dezvoltarii turistice a judetului Alba

Infrastructura, principalul impediment al dezvoltarii turistice a judetului Alba

Unul dintre cele mai atractive judete din Transilvania in ceea ce priveste destinatiile turistice posibile – Alba – nu se poate dezvolta din acest punct de vedere din cauza situatiei in care se gaseste reteaua de drumuri.
Ani de zile, investitiile pe drumuri publice au fost dirijate politic spre firme de casa ale partidelor de guvernamant care s-au perindat, lucrarile au fost de mantuiala si de cele mai multe ori nu s-au facut in baza vreunei strategii de dezvoltare turistica sau economica a judetului. Reteaua de drumuri judetene administrate de CJ Alba depaseste 1000 de kilometri, dintre care mai putin de jumatate sunt asfaltate, ceea ce face accesul in zonele turistice aproape imposibila. Practic sunt imposibil de vizitat rezervatii naturale, zone montane unice si cele mai multe pesteri din tara.
Potrivit reprezentantilor Serviciu-lui de drumuri din cadrul Consiliului Judetean Alba, in prezent, din cauza surselor limitate de finantare, in programele de investitii au fost cuprinse drumurile judetene cu cele mai mari probleme sau cele mai intens circu-late.
In total, in anul 2005 programul de lucrari pe drumurile judetului a de-pasit 69 de miliarde de lei. Majo-ritatea banilor, peste 58 de miliarde de lei, s-au dus pe continuarea unor lucrari incepute in anii trecuti in timp ce pentru demararea altor lucrari s-au cheltuit putin peste 10 miliarde. Practic, este vorba despre patru lucrari noi: imbracaminte asfaltica pe drumul Alba-Iulia – Blaj, pana la limita cu judetul Mures, zid de sprijin de la limita cu judetul Bihor pana la Avram Iancu, ramforsarea drumului judetean dintre Sibiseni si Vurpar si consolidarea drumului judetean Garda de Sus – Ghetari (Apuseni). Banii judetului s-au dus in acest an si pe inlaturarea efectelor calamitatilor naturale. Astfel, din bugetul propriu al CJ Alba, a fost reconstruit podul de la Galtiu, in valoare de peste 10 miliarde de lei, firma constructoare fiind SC „Construct Invest” SRL Alba Iulia. Alte firme care au executat lucrari pe drumurile publice in acest an au fost SC „Mova”, SC „Cominco” si SC „Selina”. Ultimele doua au participat si la programul de constructie a salilor de sport, unde au facut si cateva lucrari de calitate slaba, conform unui raport al Companiei Nationale de Investitii. Este vorba despre sala de sport a Liceului Teoretic din Carei (Satu Mare), in cazul „Cominco” si despre sala de sport de la Baia de Aries (Alba), in cazul „Selina”.
Alte aproape noua miliarde pentru intretinerea drumurilor pe perioada de iarna.
Nici reteaua drumurilor comunale nu sta mai bine. Majoritatea primariilor nu au bani pentru investitii serioase in infrastructura. In cele mai multe cazuri, finantarile externe nici nu sunt luate in calcul.
Primarii asteapta anul electoral pentru a cara niste masini cu piatra pe ulitele din satele pe care le conduc. Investitiile nu se fac nici aici in functie de prioritatile de dezvoltare ale localitatii.
Dezvoltarea zonelor turistice este, in aceste conditii destul de greoaie.

Cele mai citite

Tânărul talent al lui Real Madrid, Marc Cucalon, se retrage din fotbal la doar 19 ani, din cauza unei infecții neașteptate!

Considerat una dintre marile speranțe ale academiei Real Madrid, Marc Cucalon își încheie cariera prematur din cauza unei infecții rare. Marc Cucalon, tânărul mijlocaș de...

Scădere de 2,2% a producției industriale în România, în primele nouă luni din 2024

Ca serie ajustată, declinul a fost de 1,7% Producția industrială a României a înregistrată o scădere de 2,2% ca serie brută în primele nouă luni...

Familia Sturdza vinde peste 4.000 de hectare de pădure statului român și cere 22 de milioane de euro

Pădurile sunt amplasate pe teritoriul comunelor Grințieș și Ceahlău, în apropierea Parcului Național Ceahlău Omul de afaceri Eric Ioan Sturdza, membru al cunoscutei familii Sturdza,...
Ultima oră
Pe aceeași temă