Inundatiile din ultima perioada au afectat grav infrastructura de transport a Romaniei. Pentru a transmite cat mai rapid informatii catre populatie, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a infiintat Comandamentul Central, care poate fi accesat de pe adresa www.mt.ro sau la telefoanele: 021/315.75.66, 021/318.66.31 si 021/318.66.09 sau la telefoanele de urgenta 9360 sau 9366. In ceea ce priveste situatia de pe teren, miercuri seara au fost redate circulatiei doua poduri militare de la Maracineni. Pe drumul european 85, in zona Pufesti, unde carosabilul a fost practic distrus pe o distanta de 2,5 km, s-a reusit sa se degajeze o zona de sapte metri pe care se poate circula, urmand ca in doua saptamani sa se finalizeze reconstructia drumului. De asemenea, au fost afectate: podul de la Garoafa, care are termen de deschidere doua saptamani; podul de la Ramnicu Sarat; podul de la Calnau, langa Buzau. Au fost deschise drumurile: Focsani-Targu Secuiesc; Adjud-Targu Secuiesc si Marasesti-Tecuci (rutier si feroviar). Pana la sfarsitul saptamanii va fi redata circulatiei si infrastructura rutiera ce leaga Comanestiul de Miercurea Ciuc. Pe calea ferata situatia ramane dificila intre Buzau si Bacau. Podul de la Putna Seaca nu va putea fi dat in circulatie decat pe un singur fir si nu mai devreme de doua luni. In zona Pufesti, pe o portiune de 3,5 km, calea ferata a ramas literalmente in aer, la cinci metri de sol. Azi se deschide si linia de cale ferata Faurei-Tecuci. „Am stabilit doua solutii, a afirmat Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Una provizorie, pentru a restabili circulatia, dar cu retrictii de viteza si de tonaj, care se va finaliza in maximum doua saptamani si una definitiva, care se va intinde pe o perioada mai lunga, in unele cazuri putandu-se ajunge si la doi ani, care necesita fonduri financiare majore, pentru care deja am contactat institutiile financiare interntionale”. Pentru solutiile provizorii se va folosi bugetul ministerului. In ceea ce priveste lucrarile noi care au fost finalizate in ultimii ani si care au fost afectate sau chiar distruse de inundatii, cum ar fi podul de la Ramnicu Sarat, vor fi cercetate minutios de catre Corpul de Control al ministrului, dar dupa ce infrastructura va fi data in circulatie.