David Edwards, profesor la Harvard și CEO la Vapor Communications, a apăsat butonul de send de pe iPhone-ul lui și un e-mail cu o fotografie etichetată cu mirosul de chintesență (nu se ştie care este acest miros) al New York-ului, va fi livrat unui coleg de la Paris, finalizând astfel primul transfer transatlantic al unui mesaj olfactiv.
Mesajul, numit oNote, va fi compus pe iPhone printr-o aplicaţie numită oSnap, care va fi curând descărcabilă de pe App Store gratuit.
La Le Laboratoire, un centru contemporan de artă şi design din Paris, Christophe Laudamiel, un chimist de parfumuri, va downloada miroso-grama de pe un oPhone, un dispozitiv făcut pentru a decoda oNotes-urile etichetate şi să le transforme în mirosuri. Ledaumiel, la rândul său va trimite un mesaj cu mirosul Parisului (şampanie? Chanel No. 5?) înapoi la Edwards în New York pentru a fi decodat.
Scopul lui Edwards este de a avea imagini etichetate cu parfum disponibile curând prin e-mail, Facebook și Twitter printr-o rețea de hotspot-uri din New York, Cambridge și Paris, care au oPhone-urile capabile să le primească. "Mirosul este tweet-ul natural al lumii, deoarece este nevoie de doar câteva secunde pentru simţi un miros", spune el. “Imaginați-vă că faceţi un selfie cu parfum și îl postaţi pe Facebook.”
Aplicația oSnap permite crearea de mirosuri printr-un vocabular de arome, care apare într-o fereastră în derulare. Există 32 de arome unice, pe care utilizatorii le pot combina în aproximativ 300.000 de permutări.
În cazul în care, de exemplu, Edwards decide să trimită prietenului său parizian mirosul de pizza de la New York, el poate eticheta fotografia cu aromele: "roșii", "brânză", "piper" și "ceapă". Mirosul va fi apoi livrat pe oPhone-ul destinatar prin nişte cipuri asemănătoare cartuşelor de imprimantă. Atunci când acestea intră în contact cu aerul, se eliberează mirosul, care durează aproximativ 10 secunde. Dacă fotografia trimisă are mai mult de un singur miros, acestea se vor rula în ordine cronologică.
Pe 17 iunie, Vapor Communications a fost lansată campania Indiegogo pentru a finanţa primele oPhone-uri comerciale. Acestea vor fi disponibile pentru pre-vânzare, producţie şi livrare în prima parte a lui 2015.
Sursă foto: www.designboom.com