Noul primar al Parisului, doamna Anne Hidalgo, a pregătit un proiect revoluționar de mobilitate durabilă, prin care, practic, pe majoritatea străzilor orașului se va circula cu viteza maximă de 30 km/oră.
Singurele excepții de la plan o fac străzile de-a lungul celor două maluri ale Senei, unde limita de viteză va fi de 50 km/h și cele mai intens circulate străzi de la periferia orașului, unde limita de viteză va scădea de la 80 la 70 km/h.
La polul opus al vitezei se află așa-numitele zone de "întâlnire", unde pietoni, bicicliști și automobiliști își împart șoseaua, aici viteza este limitată la 20 km/oră. O adevărată revoluție franceză a vitezei.
Această inițiativă politică majoră nu a avut însă loc peste noapte, deoarece de câțiva ani a existat o creștere constantă a numărului de zone rezervate doar pentru pietoni, și, mai recent, în zonele pietonale, denumite "zonele eco”, viteza de top era deja limitată la 30 km/oră.
Reducerea limitei de viteză propusă de primăria Parisului vizează nu numai diminuarea emisiilor poluante, dar și scăderea numărului de accidente de circulație.