Şerban Ionescu, celebru pentru rolul din filmul „Ion” şi Magda Catone, cunoscută drept „tanti Maria” din reclamele la detergenţi, au decis să divorţeze, după 27 de ani de căsnicie. Vestea că soţii Magda Catone şi Şerban Ionescu au hotărât să divorţeze a făcut deja înconjurul tabloidelor. Lăsăm amănuntele picante legate de cauzele separării pe seama ziarelor „de specialitate”. Vom vorbi aici de rolurile pe care cei doi le-au împărţit în teatru şi film. Fără a face parte din galeria artiştilor de primă mână, ei sunt totuşi figuri cunoscute şi îndrăgite. Dacă, gândindu-te la Şerban Ionescu, îţi vine relativ repede în minte rolul din „Ion. Blestemul pământului, blestemul iubirii,” ecranizare a lui Mircea Mureşan după romanul lui Liviu Rebreanu, pe Magda Catone cei mai mulţi o cunosc drept „tanti Maria” din reclamele la detergenţi. Economia de piaţă a împărţit cumva şi lumea actorilor în două. Cei care preferă să moară pe „scândură”, asumându-şi condiţia de artist sărac, şi cei care îşi scot pe piaţă talentul, vânzându‑l celui ce dă mai mult.
Ţăranul şi şantieristul Şerban Ionescu
Pe soţii Magda Catone-Şerban Ionescu amatorii de soap-opera i‑au putut vedea în telenovela „Fetele marinarului”, difuzată la Antena 1. La ora la care s-au angajat în acest proiect, Şerban Ionescu dădea presei declaraţii pe cât de sincere, pe atât de amuzante: că vor să-şi termine casa din Băneasa, să-şi cumpere mobilă nouă şi să-l trimită pe fiul lor, Carol, la studii în Marea Britanie şi că la împlinirea tuturor acestor deziderate se putea ajunge jucând amândoi în telenovelă. Zis şi făcut. Vremurile romantice ale actorului care crede în arta sa s‑au dus demult pe apa sâmbetei. Dar lucrurile nu au fost dintotdeauna aşa. Ambii au fost, până la un moment dat, actori onorabili în teatru şi film. E drept că el, având o figură mai dură, din popor, ajungea imediat pe lista scurtă pentru rolurile de ţăran sau de muncitor pe şantier. A jucat în mai toate dramele rurale – „Ion”, „Pădureanca”, „Ţapinarii”,
„Horea”, în piesa „Nişte ţărani” -, dar nu a ratat nici filme istorice, pe cât de corect istorice puteau fi ele în viziunea lui Sergiu Nicolaescu – „Mircea”, „Oglinda”, „15″ şi altele. Şerban Ionescu a întruchipat muncitori de nădejde pe şantierele patriei în „Imposibila iubire”, în regia lui Constantin Vaeni (film destul de bun totuşi, pentru epoca aceea), în „Salutări de la Agigea” (unde săpa de zor şanţuri, spărgând normele, la Canalul Dunăre-Marea Neagră) şi-n multe alte filme. În spectacolele de teatru TV din perioada comunistă îi juca mai mereu pe fruntaşii în producţie, pe modelul băiatului bun, de la ţară, care vine la oraş să facă liceul la seral desăvârşindu-şi educaţia în câmpul muncii.
Împreună, pe scena Naţionalului
Magda Catone a debutat, la fel ca Şerban Ionescu, pe scena Teatrului din Petroşani. La prima tinereţe juca roluri de fată nurlie, pentru că era înaltă, slăbuţă şi cu picioare lungi. Încă de la început s-a pliat mai bine pe rolurile de comedie, zonă în care se mişcă şi astăzi. A avut apariţii interesante în filme importante precum „Balanţa”, „De ce trag clopotele, Mitică? „, „O vară de neuitat”, toate în regia lui Lucian Pintilie, în „E pericoloso sporgersi”, regia Nae Caranfil, iar în teatru a fost o Zoe Trahanache delicioasă, în „O scrisoare pierdută”, spectacol montat la TNB de către Alexandru Tocilescu. Cei doi soţi s-au întâlnit de mai multe ori pe platourile de filmare: în serialul propagandist „Lumini şi umbre”, regia Andrei Blaier, în „Salutări de la Agigea” şi, mai nou, în filmul „Maria” al lui Călin Netzer. Magda Catone şi Şerban Ionescu sunt colegi pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, unde joacă împreună în „Molto, gran’ impressione” de Romulus Vulpescu, în regia lui Dan Tudor.
Cei doi sunt colegi pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, unde joacă împreună în „Molto, gran’ impressione” de Romulus Vulpescu, în regia lui Dan Tudor.