Municipiul Iasi va deveni un Silicon Valley al Romaniei pana in 2020 si se va bate cu Milano si Paris pentru titlul de capitala europeana a modei. Acestea sunt doar doua din telurile strategiei de dezvoltare realizate de firma olandeza "Haute Europe" angajata de Primaria Iasi pentru elaborarea strategiei de dezvoltare a orasului. "Ne-au spus ca Iasiul este la nivelul orasului Bilbao, dar acum 15 ani. S-a vorbit si despre o posibila dezvoltare dupa modelul Silicon Valley. S-a mai discutat si despre scenariul al doilea, in care orasul ar fi trebuit sa se dezvolte pe domeniul comertului interregional, la fel ca Amsterdam sau Frankfurt, dar asta ar necesita costuri prea mari. Cert este ca si turismul va juca un rol important", a declarat Cosmin Coman, directorul Directiei Strategii din cadrul Primariei Iasi. La mijlocul lunii august, iesenii ar trebui sa aiba acces la strategia orasului pana in anul 2020.
Municipalitatea ar urma sa creeze conditii pentru dezvoltarea unor domenii precum IT, media, audio-vizual sau pentru cultura. "Multe din companiile nationale si internationale vor stabili sediile lor din Europa de Est la Iasi, pentru a se situa aproape de cercetarile academice si forta de munca calificata, care este destul de ieftina avand in vedere standardele Europei de Vest. Istoria orasului, pre-cum si mostenirea sa culturala acorda regiunii un climat atractiv in care oamenii tineri si moderni fac un schimb de idei si stimuleaza inovatia", se arata in materialul pregatit de specialistii din Olanda. Strategia de dezvoltare "Orizont 2020" urmeaza sa fie terminata in luna august si va costa municipalitatea ieseana 250.000 de euro.
Pilonul principal, industria creativa
Mii de companii de inalta tehnologie au sediul in sau in apropierea
Silicon Valley, zona infiintata de Bill Gates, cel mai bogat om al planetei, printre care Microsoft, Apple, Google, Yahoo, Intel, Nintendo sau Hewlett-Packard. Totodata, in aceasta zona sunt zece universitati si 18 orase. "Pilonul principal al dezvoltarii orasului este industria creativa. Urmatorul pas in elaborarea strategiei este crearea a 75 de proiecte, care vor fi supuse dezbaterii publice.
Dupa aceasta si dupa consultarea specialistilor, se aleg zece
business-cases.
Strategii olandezi vor mai avea un ragaz de doua saptamani pentru ca initial nu le cerusem consultarea populatiei",
a declarat
Cosmin Coman.