Harley-Davidson va scoate la lumină prima lor motocicletă electrică săptămâna viitoare, iar preşedintele Matt Levatich spune că se aşteaptă ca Harley-Davidson să ajungă un lider în noua tehnologie şi un standard în manufacturierea de vehicule electrice.
In cadrul unui eveniment la care se poate intra doar pe bază de invitaţie din New York, compania va lua câteva duzini de motociclişti într-un tur de 30 de oraşe pentru a testa noile motociclete. Informaţiile primite după test drive for fi folosite pentru a perfecţiona motocicleta care s-ar putea să nu apară pe piaţă pentru încă vreo câţiva ani.
Această investiţie este un risc pentru Harley deoarece momentan nu există o piaţă pentru motociclete electrice de talie normală. Milioanele de vehicule electrice pe două roţi vândute în fiecare an sunt aproape exclusiv scutere şi biciclete care sunt utile mai ales navetiştilor chinezi. Dar analiştii cred că investiţia unui manufacturier important, precum Harley, ar putea crea cererea, iar Levatich a subliniat faptul că este interesat de potenţialul pe termen lung.
"Credem că tendinţele atât în ceea ce priveşte tehnologia vehiculelor electrice (EV), cât şi deschiderea oamenilor la produsele EV, şi maşini şi motociclete, vor creşte, iar dacă te gândeşti la durabilitate şi la tendinţele de mediu vei vedea că sunt din ce în ce mai importante pentru stilul de viaţă şi pentru cerinţele motocicliştilor. Aşa că nimeni nu poate prevedea acum cât de mare va fi industria sau cât de importantă" a spus Levatich.
Levatich şi alţi oameni implicaţi în crearea futuristicului LiveWire au prezis că acesta se va vinde pentru performanţele sale, nu pentru faptul că este eco. Motocicleta sport ale cărei viteze se schimbă automat poate accelera de la 0 la 100 km/h în patru secunde. Motorul este silenţios, dar angrenarea vitezelor scoate un sunet asemănător unui avion care decolează.
O problemă pe care compania încă nu a rezolvat-o este limitarea distanţei pe care o poate parcurge motocicleta electrică, bateriile trebuie reîncărcate după aproximativ 200 km, iar acest lucru durează între jumătate de oră şi o oră.
John Gartner, un director de cercetare al firmei de consultanţă Navigant Research, spune că dacă o companie de talia Harley intră pe piaţa motocicletelor electrice, piaţa ar putea primi un mare impuls, aşa cum s-a întâmplat şi cu maşinile hibrid şi cele electrice.
Levatich crede că pentru a mări piaţa cumpărătorilor este nevoie de o soluţie de încărcare rapidă şi de locuri în care oameni să poată încărca şi că Harley şi reţeaua lor de dealeri va încerca să ofere staţii de reîncărcare.