Compania americanฤ Google pฤstreazฤ o mare parte din numerar în afara Statelor Unite ลi poate folosi pânฤ la 30 de miliarde de dolari pentru posibile achiziลฃii, potrivit documentelor transmise de companie la Comisia americanฤ pentru bursฤ ลi valori mobiliare (SEC), relateazฤ Bloomberg.
Operatorul celor mai utilizat motor de cฤutare pe Internet la nivel mondial genereazฤ circa jumฤtate din venituri în strฤinฤtate ลi evitฤ plata de taxe în SUA prin pฤstrarea câลtigurilor în afara ลฃฤrii. Google are nevoie de numerar pentru achiziลฃii, în condiลฃiile în care concurenลฃa din strฤinฤtate se intensificฤ, potrivit unei scrisori adresate SEC în luna decembrie, publicatฤ marลฃi de instituลฃie.
„Continuฤm sฤ anticipฤm cฤ vom folosi o parte substanลฃialฤ din veniturile în strฤinฤtate pentru achiziลฃii, având în vedere cฤ operaลฃiunile globale ale Google s-au extins în domenii precum cel al dispozitivelor mobile. Este rezonabil sฤ anticipฤm cฤ Google are nevoie de 20-30 de miliarde de dolari pentru a finanลฃa posibile achiziลฃii”, se aratฤ în scrisoare.
Google, criticatฤ pentru cฤ pฤstreazฤ numerarul în strฤinฤtate, a intensificat achiziลฃiile, între care se aflฤ preluarea pentru 3,2 miliarde de dolari a producฤtorului de termostate digitale Nest Labs, din Palo Alto, California. Compania a mai fฤcut o serie de achiziลฃii mai mici, în domeniul publicitฤลฃii, serviciilor cloud ลi cele mobile. La sfârลitul anului trecut, Google deลฃinea la subsidiarele din strฤinฤtate fonduri de 33,6 miliarde de dolari, dintr-un total de 58,7 miliarde de dolari la nivel de grup.
Google a devenit cel mai valoros brand din lume, devansând rivalul Apple, care a deลฃinut acest titlu timp de trei ani consecutiv, potrivit unui top al brandurilor la nivel global realizat de firma de publicitate ลi cercetare Millward Brown. Valoarea brandului Google a crescut anul trecut cu 40%, la 159 de miliarde de dolari, în timp ce Apple a consemnat un declin de 20%, la aproape 148 miliarde de dolari.