Google a cumpărat compania de camere de supraveghere Dropcam pentru 555 de milioane de dolari și intenționează să o facă parte din brandul Nest pe care l-a cumpărat recent.
Dropcam face camere de supraveghere pentru locuințe personale care sunt ușor de instalat și pot fi accesate cu ușurință printr-un browser web sau printr-o aplicație. Compania care a strâns 50 de miloane de dolari în ultimii cinci ani pentru dezvoltarea în continuare a produsului său tocmai și-a scos investiția pentru mai bine de jumătate de miliard de dolari.
Cel mai cunoscut produs Dropcam este o cameră de supraveghere prin Wi-Fi care costă 149 de dolari sau 199 de dolari, în funcţie de calitatea video, care necesită foarte puţin efort pentru a funcţiona. O bagi în priză, o conectezi la Wi-Fi şi gata. Verficarea camerelor este gratuită, dar dacă vrei ca Dropcam să ţină o arhivă a filmărilor pe serverele lor te va costa între 10 şi 30 de dolari pe lună.
Într-o postare pe blog, Dropcam a spus că ea și Nest sunt "spirite înrudite" care vor să îmbunătăţească managerierea tehnologiei frustrante de acasă. Google, prin blogul Nest, a asigurat utilizatorii actuali că nimic nu se va schimba pe termen scurt, deşi în viitor aplicaţiile şi practicile de intimitate vor fuziona. Dropcam a conchis că "Produsele noastre şi tehnologiile noastre se potrivesc, iar prin unirea aceasta cu Nest vom putea să ne realizăm viziunea."
Fondatorul Nest, Matt Rogers deja încearcă să calmeze utilizatorii care îşi fac griji despre schimbările care ar putea interveni: "La fel ca şi în cazul clienţilor Nest, Dropcam va intrat sub politica de intimitate Nest, ceea ce înseamnă că acestea nu vor fi împărtăşite cu nimeni, nici măcar cu Google fără consimţământul clientului. Nest are un model de afacere plătit şi reclamele nu fac parte din strategia noastră. Cumpărând Dropcam vom aplica aceleaşi politici."