Emil Ghinea n-a avut cel mai bun sezon după titlul de campion câştigat anul trecut. Schimbarea maşinii cu una mult mai performantă s-a dovedit o eroare aproape catastrofală, perioada de acomodare cu noul bolid riscând să-l scoată din cursa pentru trofeu încă din prima jumătate a sezonului. Etapa de la Reşiţa i-a readus însă zâmbetul pe buze pilotului din Mangalia, mai ales că a venit după o prestaţie străvezie la Braşov. Aflat la 12 puncte de lider, Ghinea promite să facă spectacol până la finalul anului, mai ales că mecanicii i-au dat de cap maşinii şi au pus-o la punct din toate punctele de vedere.
„A fost un sezon aproape tragic pentru mine. Dramatic. Când ne-am dat seama ce eroare am făcut cu maşina, a fost tardiv şi aveam o singură soluţie dacă doream să mergem înainte. Pentru că toate setările bolidului erau de circuit, a trebuit să schimbăm piese şi să ajustăm reglaje, lucru care a costat enorm, dar acum am reuşit prima cursă adevărată din acest an. Nu m-a interesat că m-a bătut un localnic care a concurat în afara Campionatului Naţional, ci felul în care s-a prezentat maşina, şi le mulţumesc mecanicilor pentru ceea ce au făcut. Am reintrat în cursa pentru titlu şi pot să spun că s-au spart toate ghinioanele pentru mine”, ne-a declarat pilotul.
În continuare, Emil Ghinea merge la Sinaia pentru următoarea etapă a Campionatului Naţional de Viteză în coastă, dar, aşa cum face de fiecare dată, va pleca din Mangalia cu o zi înainte de start. „Nu mai am nevoie să stau să mă pregătesc şi să pierd timpul pe circuit. Am ajuns la un nivel al experienţei unde îmi permit să merg direct la concurs, fără să existe necunoscute, şi nu-mi fac griji în privinţa deznodământului. Mecanicii mei sunt excelenţi şi maşina este pe mâini bune, astfel că sunt foarte optimist când vorbesc de viitor. distanţa e mică faţă de primul loc, eu sunt al doilea, fotoliul de lider e la o cursă sau două distanţă”, a completat pilotul.
Raliurile sunt costisitoare
Pentru că achiziţionarea şi recalibrarea noii maşini a stricat bugetul, pilotul din Mangalia a scos la vânzare bolidul care l-a făcut campion naţional, nu înainte de a-l pune la punct mecanic şi estetic. „Practic, maşina e ca nouă, dar depinde de ce va dori să facă cu ea cel care o cumpără. Este însă o maşină de raliu şi costurile întreţinerii ei vor depinde de nivelul la care vrea să ajungă cel care o cumpără. Raliurile sunt costisitoare şi de aceea şi eu prefer să merg doar la concurs, fără a mai consuma bani pe antrenamente inutile de la un punct”, ne-a spus Emil Ghinea. Din păcate, preţul este prohibitiv pentru mulţi oameni „normali”: 15.000 de euro, non-negociabil.