18.9 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialGarantia, obligatorie

Garantia, obligatorie

La achizitionarea produselor de folosinta indelungata, consumatorii trebuie sa primeasca documente de cumparare (bon/chitanta/factura fiscala, dupa caz), certificat de garantie (numai la cele de folosinta indelungata) si manual/instructiuni de utilizare traduse in limba romana.
de la 1 ianuarie 2007, a intrat in vigoare Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora (transpusa dupa Directiva europeana 1999/44/CE privind anumite aspecte ale vanzarii de bunuri de consum si garantiile conexe), care se aplica atat pentru produsele de folosinta indelungata (electronice, electrocasnice, autoturisme, mobilier etc.), cat si pentru produsele nealimentare de uz curent (confectii textile, incaltaminte, articole de marochinarie, jucarii etc.).
La cumparare, consumatorii vor verifica completarea de catre vanzator a tuturor datelor solicitate de formularul "certificat de garantie" (tip aparat, serie – eventual, numele consumatorului, nr. facturii fiscale/chitantei/bonului fiscal), iar daca acestea nu au fost inscrise, vor solicita expres acest lucru. In cazul in care consumatorii nu primesc documentele enumerate mai sus, acestia trebuie sa le solicite de la vanzator.
Exista trei tipuri de garantii:  garantia legala de conformitate, pe care vanzatorul si/sau producatorul trebuie sa o asigure in mod ferm pentru lipsa de conformitate aparuta intr-un termen de 2 ani de la livrare  garantia comerciala, pe care vanzatorul si/sau producatorul o acorda in mod voluntar  garantia legala pentru viciile ascunse, pe care vanzatorul si/sau producatorul o acorda in conformitate cu prevederile OG 21/1992 privind protectia consumatorilor si ale Codului civil, pentru durata medie de utilizare a produselor. In cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit pentru repararea sau inlocuirea produselor curge de la data finalizarii expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru. z

» Fara plata

In cazul lipsei conformitatii sau in cazul defectarii produsului de folosinta indelungata achizitionat, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsul la conformitate,
fara plata, prin reparare sau inlocuire.
Termen

Totodata, consumatorii trebuie sa stie ca nu mai exista un termen fix de efectuare a reparatiilor; orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade limitate de timp, asupra careia vanzatorul si cumparatorul cad de acord.

» Fara plata

In cazul lipsei conformitatii sau in cazul defectarii produsului de folosinta indelungata achizitionat, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsul la conformitate,
fara plata, prin reparare sau inlocuire.
Termen

Totodata, consumatorii trebuie sa stie ca nu mai exista un termen fix de efectuare a reparatiilor; orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade limitate de timp, asupra careia vanzatorul si cumparatorul cad de acord.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă