7.6 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăSpecialGALERIE FOTO: 7 Prototipuri cu design unic pe care nu le vei...

GALERIE FOTO: 7 Prototipuri cu design unic pe care nu le vei conduce niciodată!

Lumea automobilistică nu include doar sute de modele și zeci de mărci de mașini. De-al lungul istoriei au existat încercări și inovații atât la nivel de concept, motorizare și design doar toate proiectele au fost abandonate și respectivele intenții au rămas doar prototipuri. Numai în perioada 1930 – 1950, șapte mașini au făcut istorie și au rămas in istorie chiar dacă sunt și astăzi doar…prototipuri.

CITEȘTE ȘI: Care sunt cele mai populare mașini hibrid

1. Dymaxion

Inventatorul prototipului este arhitectul Buckminster Fuller iar modelul „Dymaxion” a fost lansat în 1933. A fost un concept de vehicul în formă de lacrimă în care puteau sta lejer 11 persoane, consuma în jur de 14 litri la 100 de km și atingea o viteză maximă de 90 km/h. Era primul model de mașină cu trei roți. Din păcate, problemele economice și criza din acea perioadă a făcut ca proiectul să fie abandonat.

YOUTUBE

2. Phantom Corsair

Conceptul Phantom Corsair a fost proiectat de Rust Heinz în 1938 dar a rămas la stadiul de prototip. Mașina avea butoane pentru deschiderea ușilor și avea o lungime unică la acea vreme.

YOUTUBE:

3. Pontiac Deluxe Six

Compania americană General Motors a avut un prototip unic prezentat la un târg auto în perioada 1939-1940. Practic modelul avea o caroserie unicat din plexiglas prin care se vedea tot. A fost numită și „Ghost Car”, dar pentru că la acea vreme costurile de producție ale materialului erau prea mari proiectul a fost abandonat. Automobilul avea un bord cromat și anvelope albe pentru a crea efectul horror mai ales noaptea.

YOUTUBE:

4. Oul electric

Deși am fi tentați să credem că motoarele hibrid și mașinile electrice au fost concepute în ultimii ani, istoria lor este mult mai veche. Prima mașină electrică avea forma unui ou și a fost concepută în anul 1942 de inginerul Paul Arzens.

CITEȘTE ȘI: Cum arată mașina care a mers peste 5.000 de km singură

Vehiculul era alimentat cu baterii, avea trei roți și putea merge aproape 130 de km cu viteză de maxim 40 de km până la următoarea încărcare. Din cauza design-ului incomod și a imposibilității de încărc bateriile ușor, proiectul a fost avandont și a rămas doar prototipul.

YOUTUBE:

5. TASCO

Designer-ul de mașini Gordon Buehrig a creat în 1948  conceptul TASCO. Era prima mașină care avea direcție individuală pe roțile din față și suspensie adaptabilă hidraulic.

YOUTUBE

6. AEROCAR

Nici conceptul de mașină zburătoare nu e o idee SF sau un gadget din prezent. Primul concept de mașină zburătoare a fost construit în 1949 și aparține inginerului Moulton Taylor. Prototipul includea o elice în spate și aripi pliabile care se remorcau în spatele mașinii. Vehicului putea zbura cu o viteză de 100 km/h dar inventatorul n-a avut suficienți bani ca să implementeze conceptul la producția de masă.  

YOUTUBE

7. FireBird

FireBird n-are legătură cu Angry Birds ci vorbim de un concept futurist de mașină prezentat publicului în anii 50. Firebird a fost concepută în 1953 și semăna mai degrabă cu o rachetă decât o mașină. A fost construită de General Motors și vorbim de o mașină cu propulsie pe gaz în sistem de turbină ca la avioanele cu reacție, avea un corp de titan, frâne pe disc și o cheie cu contact magnetic. Din cauza costurilor de producție proiectul a rămas la stadiu de prototip.

YOUTUBE

Cele mai citite

Klaus Iohannis a semnat patru decrete care vizează modificări legislative și o eliberare din funcție

Unul dintre decrete vizează accesul echitabil la educație și dezvoltarea competențelor digitale în instituțiile de învățământ superior Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat marți, 19...

Toni Greblă: Aproape 19.000 de secții de votare deschise în țară pentru alegerile prezidențiale, 950 în străinătate

Toni Greblă a precizat că aproape 19 milioane de buletine de vot au fost tipărite și livrate prefecturilor, urmând să fie distribuite către secțiile...

Înalta Curte: Nivelul de salarizare din spitale publice, finanțate integral din veniturile proprii, nu trebuie să fie la maximum anului 2022

Hotărârea poate genera ajustări salariale în cadrul spitalelor vizate, cu impact direct asupra personalului tehnic, economic și socio-administrativ Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ)...
Ultima oră
Pe aceeași temă