Multi furnizori de servicii TV si Internet pacalesc consumatorii oferindu-le servicii de proasta calitate. Comisarii Protectiei Consumatorilor au verificat 220 de operatori, iar la 137 dintre ei au gasit nereguli, aplicand amenzi de 327.500 lei.
Cele mai multe nereguli au fost depistate la contractele incheiate intre furnizorii de servicii si consumatori. In mai multe judete, in contracte nu se gaseau referirile la termenul in care se face reconectarea la reteaua de internet sau la taxa de reconectare, nu era prevazuta obligatia prestatorului de a notifica consumatorii cu 30 de zile inainte de expirarea contractelor cu prelungire automata in vederea exprimarii optiunii scrise pentru prelungirea sau rezilierea contractului si nici informatii privind reconectarea, taxa de intretinere sau alte despagubiri sau taxe pe care ar trebui sa le suporte abonatul. In unele contracte incheiate se prevedea, functie de tipul abonamentului, un parametru de calitate (de exemplu, latimea de banda), insa conform capitolului "termene si conditii generale" acest parametru nu putea fi garantat. Mai mult, la unii operatori s-a constatat depasirea termenului de 72 de ore prevazut in contract pentru remedierea deranjamentelor reclamate de consumator.
Comisarii ANPC au constatat abateri si in domeniul publicitatii. Un operator economic din judetul Timis prezenta un drept al consumatorului ca pe o caracteristica a serviciului oferit: "Primesti banii pentru convorbirile intrerupte din cauza lipsei semnalului de transmisie". Acelasi operator afirma ca ofera suplimentar 2.000 de minute de convorbire in retea, insa numarul real al minutelor oferite era mult micsorat.