Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a afirmat, joi, la Constanţa, că proiectul de amendare a Legii Educaţiei depus, miercuri, în Parlament, la iniţiativa senatorului PSD Ecaterina Andronescu, este unul ”năstruşnic, iresponsabil, fără niciun fel de corespondent în lume, probabil rezultatul unei cârdăşii cu cei care au fost obişnuiţi ca universităţile să fie fabrici de bani”, informează Agerpres.
”Încerc să-mi ponderez cuvintele. Este o iniţiativă năstruşnică, iresponsabilă, care evident nu va avea succes. (…) Este o iniţiativă fără niciun fel de corespondent nici în Europa şi niciunde altundeva în lume. Face parte din ceea ce eu numesc, fără niciun fel de emoţie, şcolarizarea mediocrităţii. (…) Denotă modul şi gândirea în care acest minister a fost condus, având în vedere cine a iniţiat acest lucru. Trebuie să ne gândim foarte serios dacă această iniţiativă, care prevede în finalul ei faptul că statul trebuie să suporte aceste cheltuieli, nu este şi rezultatul unei cârdăşii cu cei care au fost obişnuiţi ca universităţile să fie fabrici de bani. Cred că trebuie să ne uităm foarte atenţi dacă această cârdăşie, care acum nu mai este posibilă la nivelul ministerului, nu încearcă să fie continuată la nivelul unor parlamentari”, a declarat ministrul Educaţiei, într-o conferinţă de presă organizată la Universitatea Maritimă Constanţa.
Potrivit acestuia, o astfel de iniţiativă ar însemna transformarea universităţilor în centre de ”educaţie remedială”, aceasta nefiind misiunea universităţilor.
Daniel Funeriu a spus că iniţiativa senatorului Ecaterina Andronescu vine într-o perioadă în care ţara noastră este într-un proces de ”recredibilizare” a învăţământului superior, fără precedent.
”Modul în care învăţământul superior românesc începe să fie perceput de partenerii noştri din UE este unul cu totul şi cu totul diferit de percepţia care exista până acum. În consecinţă, în acest efort de recredibilizare (…), este un demers care, dacă ar avea reuşită, ar fi de natură să decredibilizeze într-un mod fără precedent învăţământul superior românesc. Misiunea învăţământului superior românesc nu este învăţarea remedială. Nu cred că universităţile din România doresc să fie centre de învăţare remedială”, a precizat Funeriu.
Ministrul Educaţiei a declarat că România trebuie să mizeze pe oameni care înţeleg că prin muncă şi prin perseverenţă pot să aibă rezultate pozitive.
Rectorul UMC, Cornel Panait, a susţinut, totodată, că nu crede că o asemenea iniţiativă poate să fie benefică pentru învăţământul superior.
„Noi, UMC, ne-am ocupat toate locurile din capacitatea noastră de şcolarizare. Asta arată că au fost destui doritori pentru ocuparea acestor locuri. Şi dacă aveam o capacitate mai mare, reuşeam s-o ocupăm. Noi nu discutăm de o universitate care să meargă şi să facă o educaţie paralelă cu ce n-a reuşit să facă liceul”, a declarat Panait.
Parlamentul va dezbate posibilitatea introducerii în universităţi a anului pregătitor, iniţiativă ”fulger” de amendare a Legii Educaţiei, depusă miercuri în Parlament şi care prevede posibilitatea înscrierii la facultate pentru o parte dintre cei care nu au diplomă de bac.
Proiectul ce aparţine senatorului PSD Ecaterina Andronescu acordă dreptul tuturor absolvenţilor care nu au obţinut notă de trecere la toate probele, dar au înregistrat o medie de minimum şapte, să se înscrie încă din această toamnă în universitatea la care doresc, astfel încât până la bacalaureatul de anul viitor să beneficieze de un an pregătitor.