8.2 C
București
miercuri, 22 ianuarie 2025
AcasăSpecialFranța cere revizuirea limitelor de poluare acceptate pentru autovehicule

Franța cere revizuirea limitelor de poluare acceptate pentru autovehicule

Ministrul francez al ecologiei, Segolene Royal, a cerut, vineri, o reuniune a miniștrilor europeni ai mediului pentru revizuirea deciziei privind noile limite de poluare acceptate pentru autovehicule. Executivului francez crede că aceste praguri sunt insuficiente și nesatisfăcătoare, întrucât le permit în continuare producătorilor să scoată pe piață vehicule prea poluante, mai ales cele Diesel, scrie Agerpres. 

Într-un interviu acordat postului RTL, citat de agenția EFE, Segolene Royal a spus că în prezent producătorii auto ‘sunt puși la stâlpul infamiei’ pentru poluarea mediului și în consecință ei ‘trebuie să-și asume responsabilități’. Conform aceleiași surse, într-un alt interviu, acordat ziarului Le Parisien, ea a acuzat-o pe Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piața internă și industrie, că a cedat presiunilor și a acceptat niveluri de emisii poluante peste cele propuse inițial. 

Cele 28 de state membre și Comisia Europeană au stabilit miercuri, într-un comitet tehnic, că autovehiculele testate în trafic pot depăși cu 110% limitele de poluare fixate, prevedere valabilă pentru o perioadă tranzitorie, din septembrie 2017 pentru modele noi și din septembrie 2019 pentru toatele autovehiculele noi. Ulterior, din ianuarie 2020 în cazul modelelor noi și din ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi, se va putea depăși la mașinile diesel cu 50% limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx, o substanță cancerigenă) per kilometru. 

Dar organizațiile din domeniul protecției mediului consideră că aceste praguri sunt prea ridicate și că ele ar trebui scăzute și mai mult, mai ales în contextul scandalului izbucnit în urma dezvăluirilor privind fraudarea testelor la emisiile de noxe în cazul motoarelor diesel produse de compania Volkswagen. 

În replică, constructorii europeni de automobile resping acuzația potrivit căreia decizia luată de respectivul comitet tehnic le-ar fi favorabilă, ei invocând faptul că o diminuare mai accentuată a nivelurilor pentru emisiile de noxe ar avea ‘implicații economice serioase’, cum ar fi retragerea de pe piață prea devreme a unora dintre modelele diesel. 

Cele mai citite

Investiții masive în gestionarea gunoiului de grajd și producția de biometan în România cu bani din PNRR

Prin intermediul componentei C3 – managementul deșeurilor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), peste 200 de investiții vor fi realizate pentru înființarea...

„Deja pare glumă”. Transferul lui Ciobotariu la Rapid s-a blocat din nou

Negocierile pentru transferul lui Denis Ciobotariu (26 de ani) de la Sepsi Sfântu Gheorghe la Rapid s-au împotmolit din nou, deși cluburile ajunseseră la...

Electromontaj electrizează Europa: Proiect de 1,75 miliarde de euro în Olanda

Contractul vizează construirea a 400 km de linii de înaltă tensiune și modernizarea altor 600 km, alături de alte trei companii internaționale Compania românească Electromontaj...
Ultima oră
Pe aceeași temă