În prima jumătate a scolului trecut, România devenise un reper pentru statele din regiune, dar şi pentru multe ţări Occidentale. Timişoara a fost primul oraş iluminat electric din Europa, iar sistemul feroviar din România devenise la fel de vast ca cele occidentale.
Există mărturii ale unei Românii aşa cum mulţi dintre români nu şi-ari fi imaginat c-a existat vreodată. Majoritatea traseelor montane a fost realizată începând cu sfârşitul secolului 19 de către voluntarii din toată ţara care au muncit din greu, din dragoste pentru munte, pentru a pune România pe hărţile turistice europene.
Staţiunea Aurora Banatului era considerată perla turismului interbelic şi găzduia, frecvent, membri ai monarhiilor europene, industriaşi de marcă din Occident şi mari personalităţi din show-bizz-ul mondial.
Tehnologia dacică se aplică, încă, în Munţii Banatului, unde 1800 de locuitori folosesc mori hidraulice pentru măcinatul grânelor.
Le-am oferit turiştilor staţiuni de lux, iar acum le oferim cursuri de supravieţuire în munţi, ţinute, în Bihor, de doi foşti militari din trupele speciale, organizăm drumeţii călare în munţii Rodnei şi excursii subacvatice la epavele de pe fundul Mării Negre.
Suntem renumiţi, în străinătate, pentru mănăstirile ortodoxe, considerate ca fiind mult mai pitoreşti decât marile catedralele europene, iar tot mai mulţi turişti occidentali vor să viziteze Vama Veche, deoarece au auzit că acolo este ultimul loc din Europa unde poţi să faci ce vrei. România are Delta Dunării, Transfăgărăşanul, păduri virgine şi animale sălbatice, iar ţara noastră a devenit, se pare, un adevărat rai pentru aventurieri.
România pare să fi devenit aşa cum mulţi dintre români nu şi-au imaginat-o vreodată.