4.6 C
București
marți, 26 noiembrie 2024
AcasăSpecialFOTO. RATB testează NOUL Mercedes-Benz Citaro. Cum arată autobuzul de ultimă generație

FOTO. RATB testează NOUL Mercedes-Benz Citaro. Cum arată autobuzul de ultimă generație

RATB testează o generație nouă de autobuze, care în viitor le-ar putea înlocui pe actualele Citaro. Noul Mercedes-Benz Citaro poate fi încercat gratuit și de călători, în București, pe linia 104.

Noul Citaro, care respectă normele de poluare Euro VI, similar cu cel folosit în Bruxelles, este testat de către șoferii RATB din data de 9 iulie, urmând ca la finalul acestei săptămâni sesiunea de teste să ajungă la final. Călătorii de pe linia 104 mai au câteva zile la dispoziție pentru a înrcerca în mod gratuit modelul destinat transportului public.

Citește și FOTO. Noul Toyota Mirai ajunge în Europa. Cum arată și cât va costa hibridul cu celule cu hidogen

Citaro are parte de câteva noutăți. Structura mai joasă a treptelor și podeaua coborâtă, dar și modul în care a fost conceput interiorul asigură o circulație mai bună în interiorul mașinii, dar și accesul mai ușor al pasagerilor care vor urca din stațiile bucureștene. Nivelul de comfort al scaunelor a fost și el crescut. De asemenea au fost păstrate barele de la interior, curbate, care acum pot fi întâlnite pe toate modelele din această clasă de autobuze. Aerotermele aflate pe pereţii laterali sunt controlate termostatic şi asigură o temperatură optimă chiar şi în timpul iernii. 

Citește și FOTO. BMW Seria 3 Facelift, lansat în România. Cât costă modelul german

Unul dintre principalele beneficii ale noului Citaro este reprezentat de către motorul Euro VI şi de echipamentul de control al emisiilor poluante. Propulsoarele utilizează tehnologia BlueTec®6, diesel. Motoarele diesel sau pe gaz natural comprimat au o putere de 220 kW (300 CP) și 265 kW (360 CP). Astfel, în cazul noilor motoare Euro VI, există și opțiunea cu gaz natural comprimat (NGT), care oferă reducerea costurilor cu combustibilul şi, de asemenea, reducerea emisiilor poluante.

Citaro Euro VI este primul autobuz cu podea joasă ce deține ESP pentru autobuzele rigide și ATC pentru cele articulate. 

Predecesorul noului Citaro, folosit de către RATB, este în prezent unul dintre cel mai bine vândute modele de autobuze pentru transportul public. 

RATB nu a anunțat dacă ia în considerare înlocuirea actualei generații de Citaro cu noua generație lansată de Mercedes-Benz.

Citește și ANAF a BLOCAT conturile RATB. Cine urmează

Cele mai citite

Paris FC intră într-o nouă eră: Antoine Arnault și Red Bull pregătesc un proiect ambițios

Paris FC, a doua echipă din capitala Franței, începe un amplu proces de reconstrucție sub conducerea lui Antoine Arnault și cu sprijinul Red Bull,...

Coreea de Nord crește izolarea față de Sud. A început demontarea liniilor electrice a infrastructurii transfrontaliere

Coreea de Nord a început să îndepărteze liniile electrice construite de Coreea de Sud pentru alimentarea complexului industrial din Kaesong, un nou pas în...

Deputatul Silviu Vexler mesaj către Călin Georgescu : Delirul mistic-religios şi antisemit și teoriile conspirative nu pot schimba istoria şi realitatea

Preşedintele Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România, deputatul Silviu Vexler, i-a transmis, luni, candidatului la alegerile prezidenţiale Călin Georgescu, plasat pe locul întâi la primul...
Ultima oră
Pe aceeași temă