După lupte seculare, care atestă modul în care se munceşte în România, adică de la foarte greu în jos, în sfârşit a fost dat ieri in folosinţă trotuarul rulant care face legătura între staţia Basarab şi Gara de Nord.
Lucrarea are o lungime de 240 de metri, iar tronsonul fusese construit încă de acum nouă luni. Nimic însă nu s-a mişcat de atunci până acum, din cauză că marii specialişti români în constructii n-au găsit în tot acest timp nişte sârme. Asta, ca să facă legătura trtotuarului rulant la reţeaua electrică.
Dar, pentru că la noi orice nimic are nevoie de o ceremonie, ieri a fost tăiată şi pamblica obiectivului din Bucureşti. La care normal că a participat primarul Capitalei, Sorin Oprescu. „Sunt fericit că până la urmă am reuşit să ne menţinem promisiunea. N-am crezut niciodată că este mai uşor să construieşti decât să legi la curent electric acest trotuar, a durat ceva, dar iată că în felul acesta nodul intermodal este complet”, a spus edilul. Trotuarul rulant va putea să transporte 6.000 de oameni pe oră.
„Trotuarul a fost gata în urmă cu vreo nouă luni de zile, mai avea puţin şi bătea anul. Problema mea este faptul că a durat foarte mult până să rezolvăm toate lucrurile. Îmi aduc aminte de pasarela care era aici în zonă, paralel cu podul. Până să dăm pasarela jos au durat doi ani de zile. Preţul total a fost de aproximativ 11 milioane de lei cu tot ceea ce înseamnă şi amenajarea părţii de lifturi, vestibulul de intrare de sus, pentru staţie, pentru staţia de tramvai intermodală”, a explicat Oprescu lentoarea cu care se mişcă, pe banii contribuabililor, onor constructorii din Capitală.