Ieri-dimineata casele de pensii au fost luate cu asalt de sute de pensionari care cereau functionarilor de la ghisee formularele pentru primirea pensiei prin cont curent sau carduri. Cei care au venit la prima ora nu au avut ce completa, dar, dupa scandalul unui grup mai curajos, cererile-tip multiplicate au fost puse la dispozitia solicitantilor.
Conventia semnata de Casa Nationala de Pensii si BCR are anexat formularul care poate fi pus la dispozitia solicitantului si de banca, pentru a scuti pensionarul de un drum. „Noi avem nevoie de extrasul de cont sau de confirmarea bancii ca pensionarul este titular al unui cont, pentru a putea transfera virarea pensiei”, ne spune directorul economic al CPMB, Costel Nedelcu. Nici acesta nu intelege de ce pensionarul trebuie sa faca un drum inutil la casa de pensii. Potrivit procedurii, daca detine card sau cont curent la BCR pensionarul trebuie sa se prezinte la casa de pensii teritoriala unde completeaza cererea pentru virarea pensiei in cont curent sau card. Cu cererea completata, se prezinta apoi la unitatea bancara unde are deschis contul, iar consilierul bancar specifica pe formularul-cerere codul IBAN si anexeaza extrasul de cont. Apoi pensionarul se intoarce la casa de pensii, unde depune cererea. Cei care nu au card sau cont curent la BCR se duc la unitatea bancara din zona de domiciliu, unde li se deschide contul, apoi se duc la casa de pensii pentru formular, se intorc la banca si apoi din nou la casa de pensii.
Reprezentantul Casei de Pensii Bucuresti mentioneaza ca problema formularelor s-a rezolvat, solicitantii putandu-le procura de la biroul de xerox aflat peste drum. Dar la cozile imense care se formeaza in cele doar doua zile de program cu publicul – luni si joi – stau in special varstnici trecuti de 80 de ani, care nu sunt multumiti de recalculare, nu au primit raspunsuri la solicitarile facute cu multe luni in urma sau vor explicatii din partea functionarilor caselor de pensii. Desi programul ghiseelor este luni intre orele 8-16,30, iar joi intre orele 8-18,30, pensionarii vin in primele ore, iar dupa-amiezile sunt putini solicitanti.
Sistem civilizat: numere de ordine si bancute!
Directorul Nedelcu a recunoscut ca aceste cozi nu vor disparea, dar se va adopta, pana in martie, un procedeu mai civilizat, similar cu cel de la agentiile CFR, de obtinere a unor numere de ordine ce vor fi strict respectate, iar asteptarea sa se faca pe bancute.
Cozile au devenit traditionale la casele de pensii din toate sectoarele, mai ales dupa recalcularea pensiilor pentru aproape 400.000 de varstnici bucuresteni, din cei 506.000 de pensionari aflati in evidenta CPMB.