17.4 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialFord B-MAX vs Sandero: Asemănări şi diferenţe

Ford B-MAX vs Sandero: Asemănări şi diferenţe

Decizia românilor care preferă achiziţia unei maşini autohtone se complică.

 

Cel mai recent model al Ford, lansat la Geneva şi care va fi produs de la sfârşitul acestui an la Craiova, va fi disponibil pe piaţă de la începutul anului viitor, au anunţat oficialii Ford. Principalul punct comun al Ford B-Max şi Dacia Sandero este mărimea, diferenţele fiind de ordinul centimetrilor. De aici, apar deosebirile.

Ford B-Max va avea un motor de doar un litru şi trei cilindri, care însă ar avea 90 de cai-putere, adică tot atât cât Sandero cu motor de 1,4 litri. În plus, uşile din spate ale B-Max sunt culisante, iar bancheta complet rabatabilă, caracteristici ale unui monovolum. Cea mai mare diferenţă este însă preţul. Maşina produsă la Craiova urmează să coste cu cel puţin 50% peste cea de la Piteşti.

Constructorul american Ford a prezentat, luni, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva, monovolumul de clasă mică B-Max. Acesta va fi construit pe aceeaşi platformă cu a modelului Fiesta, însă aspectul vehiculului este asemănător cu C-Max. Noul model va fi cu aproximativ 10 centimetri mai lung şi mai înalt faţă de Fiesta în cinci uşi şi cu 30 cm mai scurt decât C-Max.

B-Max nu va avea în echiparea caroseriei barele centrale care despart portierele la vehiculele obişnuite, iar uşile din spate se vor deschide prin rabatare spre portbagajul maşinii. Rigiditatea în caz de răsturnare a maşinii, asigurată de obicei de bara centrală dintre portiere, este oferită la modelul B-Max de barele din interiorul portierelor, care se cuplează ferm o dată cu închiderea uşilor. „ Cu B-Max am vrut să creăm un vehicul care are spiritul lui S-Max”, a declarat Martin Smith, director executiv design Ford Europe. „Vrem să arătăm o maşină mică ce poate fi spaţioasă şi practică la interior, păstrând finisajul şi aparenţa dinamică ce au făcut S-Max aşa de popular”, a mai spus acesta.

Motor economic în ambuteiaje

Inovaţiile nu se opresc aici. O primă soluţie propulsoare a acestui model este un motor supraalimentat de 1 litru în trei cilindri EcoBoost, care va oferi între 90 şi 110 CP şi include injecţie directă a carburantului, distribuţie variabilă la arborii cu came şi sistem start/stop care permite economii de carburant în situaţia ambuteiajelor. Alte motoare disponibile vor fi cel pe benzină de 1,6 litri cu 150 CP şi două variante diesel de 90 sau 110 CP.B-max va mai dispune de acoperiş panoramic şi de un display de 6 inch, care va ameliora controlul vehiculului. Reprezentanţii Ford au menţionat că primele modele de test vor putea fi văzute pe şosele începând din vara acestui an, urmând ca fabricaţia să înceapă la finele anului, iar livrările să demareze la începutul anului viitor. Oficialii Ford nu au comunicat preţurile acestui model, însă analiştii se aşteaptă ca acestea să fie mai mari decât ale Ford Fiesta, care se vinde cu cel puţin 12.000 euro.

Ford B-Max
Cilindree (cmc): 1.000-1.600
Putere maximă (CP):
90/150
Lungime (m): 4,06
Înălţime (m): 1,54

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă