Francezii au dezvoltat de la o vreme încoace o adevărată manie în a-şi face maşinile cât mai nemţeşti cu putinţă – până într-acolo încât unele modele şi-au pierdut personalitatea, fiind un fel de pastişe nereuşite ale liderilor teutoni.
Atuuri: confort şi dotări superioare
Renault ar fi putut cădea în această capcană cu cel mai important model al său destinat unor est-europeni pasionaţi de maşini nemţeşti. Din fericire, cel puţin cu Fluence, au reuşit să-şi păstreze coerenţa punând accent pe atuurile proprii: confort, spaţiu şi dotări superioare la preţ mic. Dar şi păstrând problemele specific franţuzeşti.
Fluence: moale în oraş, ferm pe şosea
Fluence înlocuieşte vechiul Mégane Sedan în gama Renault, fiind mai lung, mai lat şi mai înalt decât acesta. De fapt, e în topul clasei în privinţa dimensiunilor şi a spaţiului interior, dovedind că francezii au înţeles obsesiile ancestrale ale esticilor în privinţa mărimii maşinii lor. Portbagajul are gura de încărcare mai mare şi poate adăposti o familie în caz de alertă nucleară. Totuşi, designul are coerenţă, din lateral şi spate maşina având un aer premium, spre deosebire de generaţia precedentă.
Fluence rămâne totuşi adeptul soluţiilor simple, inferioare concurenţei: puntea spate nu este multilink, ştergătoarele nu sunt Aero, iar motorizările sunt aceleaşi de pe vechea generaţie, doar aduse la zi. Motorul de 1.5 litri dCi are acum 110 CP în varianta Euro 5, fiind cuplat cu o cutie de viteze în 6 trepte. Aceasta favorizează economia de carburant în primele două viteze şi dă drumul motorului să se afirme abia după ce treci de 2000 rpm, cu o zonă în jurul celor 3000 de turaţii. 0-100km/h se fac în 11 secunde. Fluence 1.5 este domol şi moale până în 40km/h, dar explodează cu nerv deasupra acestei limite. Pe autostradă vei rula în siguranţă, pentru că suspensiile sunt mai ferme şi absorb mai bine denivelările mari. Deşi direcţia a rămas electrică şi îţi dă senzaţia că înoţi prin unt, în virajele abordate cu viteză ea îţi va desena o trasă exactă, ajutată fiind şi de ruliul mult redus faţă de vechiul model. Ca ţinută de drum, aşadar, Fluence este un pas înainte, cu accent pe confort, dar cu un comportament mai ferm, mai legat. E o maşină relaxantă, moale, dar cu care te poţi grăbi la nevoie.
Interiorul este preluat cu arme şi bagaje de la noul Mégane, cu specificaţia că spaţiul în spate este mai mare. Nu pot înţelege de ce francezii au ţinut morţiş să elimine soluţiile inovatoare de stocare ale precedentei generaţii. În echiparea Privilège nu mai ai piele pe toată suprafaţa uşilor, ceea ce înseamnă o involuţie. Iar portbagajul nu are mâner pe interior. Plasticele rămân moi şi bine asamblate, designul bordului este net superior fostului Mégane, iar combinaţia piele eco – textil arată răpitor de bine pe bej. Atmosfera de la bord este completată de un sistem audio reuşit, care profită de izolarea fonică bună şi de dotări bogate. Un Mégane 1.5 dCi 110 CP în echipare aproape completă (inclusiv card mâini libere, climatizare dublă, faruri cu Xenon, senzori de ploaie, lumină şi parcare, scaune faţă încălzite) costă 17.742 euro cu TVA inclusă. Un preţ în care primeşti o maşină destinată celor care vor mai presus de toate confort şi dotări bune la preţ mai mic, iar nu perfecţiune tehnică. Adică o maşină inconfundabil de franţuzească.
Date tehnice
RENAULT FLUENCE 1.5 dCi 110CP
Cilindree: 1461
Motor: turbodiesel, 110 CP/4000 rpm
Cuplu maxim: 240 Nm / 1750 rpm
Cutie de viteze manuală 6+1
Consum extraurban, mixt, urban: 4.0 / 4,6 / 5.6 l/100km
Emisii CO2: 120 g/Km
Acceleraţie 0-100km/h: 11s
Viteza maximă: 185km/h
Nr. de locuri: 5
Masa: 1285 kg
Lungime/lăţime/înălţime: 4618/1809/1484 mm
Garda la sol: 120 mm
Ampatament: 2702 mm
Capacitate rezervor: 60 litri
Portbagaj: 530 litri