Pentru cei care vor să aibă un stil dinamic de condus, fără a face rabat de la confort, Renault are o versiune de Fluence care transformă foarte mult comportamentul maşinii: 2.0 litri 140 CP CVT, benzină, echipare Dynamique.
Majoritatea celor care cumpără Renault Fluence se orientează spre motorizările de mic litraj, preferabil diesel, în acord cu mentalitatea reducerii costurilor la minimum la o maşină dorită mai ales pentru spaţiul interior şi pentru bagaje. În combinaţie cu motorizările economice, Fluence are totuşi o ţinută de drum moale şi excesiv de cuminte, deşi platforma sa suportă mult mai mult. Versiunea 2.0 CVT demonstrează că Fluence poate fi şi confortabil, dar şi plăcut pentru cei care vor ceva mai multă dinamică din partea maşinii.
Puternic, dar calm
Trenul de rulare şi direcţia sunt aşa cum le ştiam de la versiunea diesel: moi, fără feedback, cu o senzaţie de electric atotcuprinzătoare. În acelaşi timp, confortul la rulare pe drumurile pline de gropi este la note maxime, iar pe viraje Fluence este surprinzător de stabilă, fapt care îţi permite să pui la lucru motorul de 2 litri şi 140 CP şi să te joci un pic cu maşina.
Cea mai mare surpriză am avut-o totuşi din partea cutiei automate CVT, care s-a comportat exemplar, cu o tentă nervoasă când am efectuat depăşiri din scurt. Deşi cele 10 secunde pentru un 0-100 km/h nu reprezintă o valoare cu pretenţii sportive, cuplul maxim de 195 Nm/3.750 rpm asigură suficiente rezerve de putere atunci când ai nevoie de ele. Este una dintre cele mai reuşite cutii cu transmisie variablă cu care am avut de-a face în testele mele, datorită căreia Fluence e o maşină cu care depăşeşti rapid şi în siguranţă în linie dreaptă, în viraje păstrezi cu uşurinţă controlul asupra motorului, iar în oraş te relaxezi indiferent de lungimea ambuteiajelor.
Sobrietate franceză
Interiorul versiunii Fluence în echipare Dynamique nu e chiar primitor, pentru că pune accentul pe culori închise, cu tente sport într-o maşină care însă nu are acest tip de comportament. Totuşi, ai parte de dotări suficiente, iar calitatea asamblării şi a materialelor este în media clasei, fără însă ca Fluence să exceleze cum o făcea în echipările superioare precedenta generaţie numită Megane Sedan.
Am apreciat atât ergonomia comenzilor cât şi faptul că spaţiile de stocare au rămas generoase (portbagajul are 530 de litri), iar habitaclul este aerisit, Fluence asigurând o poziţie confortabilă pentru şofer şi spaţiu la discreţie pentru pasageri. Un avantaj Renault este că opţionalele costă puţin, astfel încât cu circa 1.000 de euro aveţi o maşină complet dotată (cu ESP, sistem audio Arkamys, aer condiţionat automat bi-zonă, senzori de parcare şi scaune faţă încălzite). Evident, consumul mediu de 9,5% înregistrat în test (7,7% în cartea tehnică) trebuie luat în cont atunci când optaţi pentru această motorizare.
Preţul de listă al unui Fluence 2.0 CVT Dynamique este de 18.600 euro, incluzând TVA, însă discountul de 1.800 de euro aplicat la momentul scrierii articolului duce acest preţ în zone mai uşor digerabile, iar Renault completează oferta cu 4 ani de garanţie cu limită la 100.000 km.
Fluence 2.0 CVT este, aşadar, cea mai atrăgătoare versiune prin prisma motorizării şi a filosofiei generale a maşinii: la un tren de rulare orientat 100% spre confort, această cutie automată aduce un strop de dinamism cât se poate de binevenit, fiind – la performanţe şi dotări similare – cea mai accesibilă variantă automată din acest segment de pe piaţă.
RENAULT FLUENCE CVT
Cilindree: 1.997 cmc
Putere maximă: (kW/CP) 103 (140)/6.000 rpm
Cuplu maxim: 195 Nm/3750 rpm Euro 5, 178 g/km CO2
Consum urban, extraurban, mixt: 10,5, 6,1, 7,7 l/100 km
Viteza maximă: 195 km/h
0-100 km/h 10 sec.
Anvelope: 205/60 R 16,
jante aliaj
Masa proprie: 1.288 kg
Sarcina utilă: 497 kg
Ampatament: 2.702 mm
Garda la sol: 120 mm
Lăţime, lungime, înălţime: 1.809/4.620/1.484 mm
Cutie de viteze: Secvenţială, variaţie continuă
Volum portbagaj: 530 litri
Capacitate rezervor: 60 litri