» Majoritatea firmelor bistritene care furnizeaza servicii speculeaza lipsa de vigilenta a consumatorilor
Majoritatea prestatorilor de servicii din judetul Bistrita-Nasaud profita de ignoranta populatiei si omit deliberat sa stipuleze in contracte multe dintre indatoririle care revin firmelor in relatia cu consumatorul. Aceasta este concluzia la care au ajuns inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului Bistrita-Nasaud, dupa ce au verificat contractele de furnizare incheiate de un numar de 15 operatori de diverse tipuri de servicii.
Cele mai grave lipsuri sunt cele privind protectia datelor personale ale consumatorilor si cele legate de obligatiile care le revin prestatorilor. La toti cei sapte operatori de televiziune prin cablu din Bistrita-Nasaud au fost identificate deficiente in ceea ce priveste masurile de informare prevazute de Ordinul 92/2007, emis de ANPC.
Din contractul incheiat de localnici cu SC Ideovet SRL Nasaud lipseste o clauza care sa stipuleze modalitatea de penalizare pentru operatorul economic in cazul in care acesta nu respecta parametri de calitate privind furnizarea serviciului. De asemenea, nu exista o clauza care sa se refere la acordarea posibilitatii consumatorilor de a refuza prelucrarea datelor personale in scop de marketing sau de cedarea acestora catre terti. La SC Cable Telecom SRL Bistrita, SC Belden Ro SRL Bistrita si SC Ramel Telecom SRL Bistrita, in contracte nu este stipulat momentul inceperii si cel al incetarii contractului, iar din ele lipseste obligatia prestatorului de servicii de a notifica in scris consumatorii cu minimum 15 zile inainte de intreruperea sau incetarea furnizarii serviciului.
O alta societate avertizata pentru nereguli a fost furnizorul de servicii de salubritate pentru orasul Bistrita, SC Codrisor SA. "Actualizam contractele din mers, in functie de prevederile legale care apar. Contractele noastre sunt de tip vechi si nu ne ramane decat sa le actualizam in pas cu modificarile legislative", a explicat Grigore Iuga, directorul societatii.