Cel mai mare transportator internaţional de persoane din România, compania Atlassib, a lansat, la Sibiu, alături de fondatorul SMURD, dr. Raed Arafat, campania de responsabilitate socială “Respectăm viaţa”. Prin această campanie, compania sibiană se angajează să doneze partenerului său, Fundaţia pentru SMURD, câte un leu din fiecare bilet de călătorie vândut. Suma totală care va fi direcţionată către SMURD va fi de minimum 100.000 de euro. Campania se va derula în perioada 1 octombrie 2015 – 30 septembrie 2016.
Sloganul campaniei, inscripţionat pe 50 de autocare
Potrivit directorului general Atlassib, Daniel Micu, campania este rodul deciziei companiei de a se implica într-un proiect amplu, de responsabilitate socială. “Cu ceva timp în urmă, am decis împreună cu conducerea societăţii Atlassib să ne implicăm într-un proiect amplu, de reponsabilitate socială, un proiect pe care l-am vrut apropiat de specificul activităţii noastre, apropiat de comunitate, apropiat de ceea ce face Atlassib de 22 de ani în viaţa românilor din Europa. Am considerat foarte important să ne alăturăm Fundaţiei pentru SMURD într-o acţiune de susţinere, de promovare, de responsabilitate socială, pe o temă foarte importantă, legată direct şi de activitatea Atlassib, şi de activitatea SMURD”, a spus Daniel Micu.
Sloganul campaniei “Respectăm viaţa. Condu prudent! Cei dragi te aşteaptă acasă!” a fost inscripţionat până acum pe 13 autocare şi 15 autoturisme ale companiei sibiene şi urmează ca, până la finele anului, acesta să apară pe alte 37 de autocare. În total, este vorba de 50 de autocare inscripţionate cu logo-ul şi sloganul campaniei, care se adresează tuturor celor care circulă pe drumurile Europei. Coincidenţa face ca atât Serviciul Judeţean SMURD, cât şi Atlassib, să fi luat fiinţă în 1993. Sibiul a fost al doilea judeţ care a preluat acest model de la Mureş, după Bihor.
Raed Arafat: „Un parteneriat important“
Dr. Raed Arafat a declarat, într-o conferinţă de presă, că parteneriatul cu firma sibiană este unul dintre cele mai importante pe care Fundaţia pentru SMURD le-a avut în ultimii ani.
“Proiectul cu Atlassib are o importanţă majoră pentru că îl considerăm proiect de prevenire. Prevenirea este cea mai ieftină soluţie. Împreună cu Poliţia, împreună cu toţi cu care lucrăm pe teren, încercăm să nu fie nevoie de noi. Preferăm să nu facă lumea accidente şi să stăm în aşteptare. Din păcate, s-a dovedit că acest lucru încă nu este posibil, iar mesajele care sunt pe maşinile Atlassib transmit un mesaj vizual, un mesaj care vine din partea SMURD-ului, din partea Fundaţiei pentru SMURD, din partea Atlassib pentru toţi cei care participă în trafic, ca să conducă prudent şi să se întoarcă acasă cu bine”, a spus dr. Arafat, preşedintele Fundaţiei pentru SMURD.
În acest context, a vorbit despre accidentele extrem de grave care s-au petrecut în ultimele două luni în ţară.
“Accidente care au costat vieţi sau au făcut ca unii oameni să nu mai fie cum au fost odată şi să rămână cu sechele foarte grave. Sperăm ca acest mesaj să fie înţeles de oameni, pentru că viteza în plus nu înseamnă că ajung mai repede. Viteza mai mare şi exagerarea către ţinta la care te duci şi nerespectarea regulilor circulaţiei şi riscurile pe care şi le asumă unii şoferi pot însemna viaţa celor care sunt cu ei în maşină sau viaţa lor proprie, pe care pot să o pună în risc fără nici un rost”, a mai spus dr. Arafat. Acesta a ţinut să mulţumească firmei din Sibiu şi acţionarilor săi pentru modul în care s-au implicat în această acţiune, care, speră el, va avea un impact serios asupra celor care vor vedea mesajele.
Cum vor fi investiți banii
Cei 100.000 de euro vor fi dirijaţi către partea de educare şi pregătire a personalului, prioritate având nu numai proiectele cu impact pe plan local, ci şi zonal şi chiar naţional. Cu banii de la Atlassib, Fundaţia pentru SMURD se va concentra pe creşterea calităţii serviciilor SMURD pentru personal: de la ISU la personalul medical de la unităţile de primiri urgenţe.