Supercarurile în versiune cabrio aveau până acum exclusiv un pavilion textil, numit soft top, pentru că un motor montat median nu prea se împacă cu ditamai acoperişul rabatabil de metal. Inginerii Ferrari au rezolvat această problemă, iar noul 458 Italia Spider utilizează un pavilion metalic retractabil, care se ascunde în spate atunci când şoferul decapotează maşina.
E adevărat, pasionaţii de Ferrari nu vor mai putea vedea motorul V8 de 570CP, însă avantajele unui hardtop sunt prea mari pentru a fi trecute cu vederea, în special în zonele unde vandalismul este în floare. Pavilionul se rabatează în doar 14 secunde, o valoare foarte bună pentru orice cabrio.
Dar noul 458 Spider nu se rezumă la această inovaţie tehnologică: propulsorul de 4,5 litri, laureat cu titlul de International Engine of the Year 2011, dezvoltă un cuplu maxim de 540Nm, iar cei 570CP propulsează maşina de doar 1430 de kilograme de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde, pentru o viteză maximă de 320 km/h. Motorul este cuplat cu o transmisie F1, cu un diferenţial E-Diff şi cu un sistem de tracţiune F1-Trac, toate dezvoltate în urma experienţei Ferrari din Formula 1.
Totul a fost gândit pentru ca şoferul şi pasagera din dreapta să se bucure de mersul în mare viteză cu maşina decapotată: inginerii Ferrari ne asigură că se poate susţine o conversaţie pe un ton normal chiar şi la 200 km/h, iar sunetul evacuării a fost domolit pentru a nu stresa prea tare pasagerii.
Consumul mediu anunţat este de 11.8 litri/100 km, extrem de puţin pentru o maşină capabilă de performanţe destul de apropiate de ale maşinilor de Formula 1. Şi pe care o vom vedea cât de curând şi pe străzile din România.