5.6 C
București
sâmbătă, 21 decembrie 2024
AcasăSpecialFaima si bani in WoW

Faima si bani in WoW

Peste 10 milioane de oameni de pe planeta formeaza societatea virtuala a celui mai popular joc online de aventura, World of Warcraft (WoW). Unii reusesc sa fie atat de buni incat sa-si converteasca succesul in avantaje materiale reale, bani de exemplu, altii insa raman prizonieri ai acestei lumi si pierd contactul cu realitatea.

Cristian Baltoc este un tanar de 21 de ani, cu o viata sociala activa si o conditie materiala de invidiat. In lumea virtuala insa, Cristi este un membru marcant al celei mai prolifice ghilde ("Nihilum") din World of Warcraft (WoW), cel mai popular joc online de aventura. El face parte din randul jucatorilor profesionisti, acel numar foarte restrans de persoane care au dobandit un avantaj material din WoW. Astfel, din peste 10 milioane de jucatori din intreaga lume, Cristi si amicii lui sunt primii care au reusit sa obtina o sponsorizare din partea unor corporatii cum ar fi Dell, Intel sau GeIL.

Aventura incepe

O ghilda in WoW reprezinta o grupare cu interese comune, prieteni din viata de zi cu zi sau pur si simplu oameni care se inteleg foarte bine prin intermediul acestui joc. De asemenea, o ghilda "buna" iti confera si un statut virtual mult mai ridicat in aceasta "lume WoW". Iar membrii "Nihilum", ghilda condusa de Thomas Bengtsson sau "Kungen" – numele avatarului sau, se bucura de o popularitate fara precedent, atat in aceasta lume virtuala, cat si in viata de zi cu zi.

In foarte multe tari, WoW a devenit deja un cult, depasind bariera de "un simplu joc", intrand astfel in ceea ce putem numi cultura sociala. "Cele mai mari comunitati de jucatori WoW sunt in Suedia. Probabil ca acolo as fi fost urmarit pe strada de hoarde de fani. In Romania insa nu a prins atat de bine mania asta. Din acest motiv lumea ne priveste aici cu mai multa reticenta", explica Cristi Baltoc. "In august 2007 a avut loc conventia de jocuri din Leipzig unde au fost prezenti 3 membri de la noi, inclusiv guild-master-ul. Cand am nimicit un «boss», ei au jucat pe scena, in fata unui public de peste 2000 de persoane care evident aplauda si incuraja jucatorii", completeaza Cristi.

Recompense materiale

Lucrurile nu se opresc insa aici. In afara de faima, atunci cand reusesti sa fii cel mai bun si sa iesi in evidenta dintr-un numar atat de mare de persoane (peste 10 milioane de jucatori activi conform producatorului), recompensele nu intarzie sa apara. Astfel, "Nihilum" a intrat in vizorului unei renumite companii, ce se ocupa exclusiv de sponsorizarea jucatorilor profesionisti. Numita "Mousesports" (sporturile de mouse), aceasta s-a afiliat cu ghilda mai sus mentionata, deschizandu-le astfel membrilor sai perspective la care acestia nu s-au gandit. "Primul avantaj material obtinut a fost o tastatura, o pereche de casti si un mousepad de la SteelSeries, o companie daneza de accesorii pentru gameri, ne-a explicat Cristi. Am mai primit 2 GB de RAM de la o companie germana. Nimic deosebit, dar nici nu ne-am putut astepta la prea multe din prima. Dar, in iulie 2007 a avut loc intalnirea cu toata ghilda in Berlin, unde am fost cazati 5 zile pe cheltuiala Mousesports. Iar, de curand s-a incheiat un contract cu Intel si Dell si ramane de vazut ce obtinem de pe urma acestuia".

Faima

"Bosii" reprezinta monstri cu puteri colosale care apar in locuri prestabilite in WoW si, pentru a-i rapune, ai nevoie, de cele mai multe ori, de un grup de jucatori experimentati. Acestia ofera recompense glorioase ce constau in armuri, arme, bijuterii, toate inzestrate cu puteri magice oferite posesorului. Jucatorul care poarta cele mai rare si mai puternice artefacte este considerat mult mai valoros. "Nihilum" a devenit vestita pentru faptul ca este prima ghilda din lume care a reusit sa-i invinga pe acesti bosi. "Am obtinut 19 premiere mondiale din 26 de bosi, eu fiind prezent la 18 dintre acestea, mai spune Cristi Baltoc. Ne putem referi la noi ca la niste alpinisti virtuali, pentru care un bos foarte puternic reprezinta Everestul sau K2".

Reversul medaliei

Dar, ca orice alt lucru in viata, World of Warcaft trebuie folosit cu ponderatie, excesul ducand de cele mai multe ori la situatii nefericite. Reversul medaliei se produce atunci cand cineva se indentifica complet cu personajul virtual din joc sau pur si simplu uita de toate si se detaseaza permanent de lumea cotidiana. "Inhibitiile nu exista intr-o lume in care poti fi cum vrei tu. Online traiesti o viata libera, fara constrangeri. Acest confort este amplificat si de anonimatul pe care ti-l confera acest tip de jocuri", ne spune psihologul Bogdan Lucaciu. Pericolul pe care il reprezinta WoW pentru cineva cu un caracter mai slab este real, acesta materializandu-se intr-o dependenta in toata regula. "Ritualul castigului, emotivitatea, confortabilitatea fac parte din structura noastra umana, iar daca nu putem obtine aceste lucruri in viata de zi cu zi, le obtinem in aceste jocuri online", a completat psihologul.

Pretextele

Cele mai mari probleme le intampina parintii ai caror copii incep sa se joace si sa intre in contact cu aceasta lume virtuala de la varste din ce in ce mai fragede. Dragostea parinteasca si anumite argumente ii indupleca pe acestia sa le cumpere odraslelor jocul cu pricina, nerealizand, de la inceput, pericolul care il reprezinta. "Baiatul meu a reusit sa ma convinga sa-i cumpar jocul, eu avand ca argument, din partea altei mame, faptul ca prin intermediul lui ar putea exersa limba engleza. Se joaca de o saptamana dar a fost destul sa observ o schimbare in comportamentul lui", ne-a povestit Maria Capelos, mama a unui baiat de 13 ani. Insa, de cele mai multe ori, limbajul folosit in WoW este unul al abrevierilor si plin de termeni specifici jocului, si astfel jucatorii au nevoie doar de notiunile de baza in engleza. Asa ca ramane doar placerea de a juca si speranta ca aceasta va aduce cu sine si realizari materiale. Problema este ca intr-o societate care abunda in tehnologie, multi aleg o lume virtuala, care le poate satisface nevoia de afirmare si senzatia de implinire, aceasta fiind cea mai comoda solutie.

Taxa de intrare

Pentru a incepe sa jucati World of Warcraft aveti nevoie de: Jocul original, Pachetul de expansiune al jocului si o cartela preplatita pe 60 de zile. Toate acestea impreuna fac un pic peste 200 de lei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă