3 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialEXCLUSIV RL. Echipa românească de la Mavenhut LOVEŞTE din nou. Tinerii au...

EXCLUSIV RL. Echipa românească de la Mavenhut LOVEŞTE din nou. Tinerii au creat încă un joc pentru Facebook

 Mavenhut, compania de gaming înfiinţată de trei români, a lansat, joi la Amsterdam, un nou joc pentru reţeaua de socializare Facebook.

 Mahjong Arena este cel de-al doilea joc al companiei, lansat pentru reţeaua de socializare Facebook. Anterior, Mavenhut a creat primul joc social în varianta multiplayer, Solitaire Arena, cu care a câştigat premiul Best App la The Next Web- Romanian Startup Awards din 2012.

Mahjong Arena a fost lansat la The Next Web conference din Amsterdam, în prezenţa prinţului Alexander, viitorul rege al Regatului Ţărilor de Jos.

Bobby Voicu, co-fondator Mavenhut, dar şi unul dintre oamenii din spatele celor două jocuri clasice reinventate pentru Facebook, a acordat România liberă un interviu în care vorbeşte atât despre noul joc, cât şi despre munca din spatele succesului.

Cum a fost primit jocul Mahjong Arena? Sunt câteva ore de la lansare, au început gamerii să joace?

Da, acum a fost lansarea oficială, dar noi îl aveam în stealth (versiune beta pentru teste -n.red.) de două săptămâni şi avem mulţi jucători online în permanenţă.

E vreo diferenţă între Mahjong Clasic şi Mahjong Arena în afară de faptul că se poate juca în Multiplayer?

Nu. Doar faptul că avem power-ups (patru opţiuni care îţi acordă şanse mai mari de victorie: hint, freeze, magie, risk n. red.) care să facă jocul mai interesant.

Care este povestea din spatele numelui Mavenhut?

Numele vine de la ”mavens” (curajoşi în limba engleză – n. red.) şi ”hut” (colibă în limba română n. red.). Mavens sunt oamenii ăia care, în general, fac lucruri înainte de a fi mainstream. Oameni curajoşi care testează pe pielea lor. Şi am stat ne-am gândit, ne-am învârtit în jurul cozii. Noi renunţaserăm la tot ceea ce făceam înainte ca să facem Mavenhut şi ni s-a părut că ni se potriveşte numele. Şi ne doream colegi care să facă lucruri, să experimenteze, să creeze alături de noi. Cred că ne-a luat vreo două săptămâni şi ceva să ne hotărâm asupra numelui. La „maven” ne-am hotărât relativ repede. Partea cu „coliba” ne-a luat mai mult pentru că ne trebuia să găsim şi domeniul disponibil (domeniu site .com -n. red.). Şi Mavenhut ni s-a părut cel mai potrivit.

Mavenhut a fost înfiinţat de tine, Elvis Apostol şi Cristi Badea. A fost vreun moment când aţi vrut să renunţaţi la proiect?

 Nu au fost momente când am vrut să renunţăm. Au fost momente când ne-am stabilit termene limită şi ziceam că dacă nu reuşim, era vorba mai ales de bani, să facem un lucru într-un an, mai vedem atunci ce o să se întâmple. A fost o perioadă destul de dificilă, ne-am susţinut din banii noştri până în septembrie (2012, proiectul a fost început în aprilie 2012 – n. red.), aproape un an, la un moment economiile se duc. Dar nu am avut un moment în care să fi vrut să renunţăm.

Mavenhut a cunoscut rapid succesul. Aţi luat trei premii în 2012: Best App, Best Co-founder team, Best Start-Up. Ce premii vizaţi în 2013?

Noi nu prea vizăm premii. Participarea noastră la competiţia The Next Web- Romanian Startup Awards nu a fost atât din dorinţa de a câştiga. Ne-am dorit mai mult ca lumea să ştie de noi, să ştie că suntem aici, că suntem finanţaţi, să ştie că avem bani (au primit o investiţie străină- n.red.), că pot veni să lucreze cu noi, să nu se gândească că peste o lună-două nu mai avem bani să plătim salarii. Asta e una din cele mai mari probleme pe care le ai, în general, în România cu start-up-urile. Există neîncrederea în start-up-uri, care poate uneori e justificată. Nu poţi să lucrezi pe promisiuni. Noi vroiam să evidenţiem că nu suntem în situaţia asta, că avem bani, că avem o strategie de creştere. La noi s-au întâmplat lucrurile foarte repede. Nu doream ca lumea să afle de noi şi să spună că aştia sunt încă la început, o să vorbesc cu ei peste vreo doi ani.

Ai luat bătaie la jocurile create de voi?

Am luat bătaie de multe ori. Sunt câţiva oameni (colegii mei de la Mavenhut) care mă bat de îmi sună apa în cap. (râde – n.red). 

Cu ce se diferenţiază Mavenhut de alte companii de profil de pe piaţă?

Nu prea stăm să ne uităm la concurenţă. În primul rând, nu prea ştiu care sunt concurenţii direcţi, pentru că sunt atât de mulţi nu poţi să ştii. Sunt unii care fac jocuri pe web, alţii care fac jocuri pentru mobile. Nu stau să urmăresc. Noi vrem să facem din Mavenhut un loc în care să îţi facă plăcere să vii, vrem să facem jocuri pe care oamenii să le joace cu plăcere. Concurenţa nu e un lucru care să ne intereseze. Sunt companii de gaming în România, dacă mă întrebi cum e în birou la ei, nu am nici cea mai mică idee. Sau dacă mă întrebi care e strategia lor: nu am nici cea mai mică idee, că nu mă interesează strategia lor. Ei îşi văd de treaba lor, noi ne vedem de treaba noastră. Şi noi avem direcţia noastră, dată de caracteristicile echipei, şi atunci dacă aş încerca să fac ca alţii, care folosesc caracteristicile echipelor lor, probabil aş greşi. Şi nu facem chestia asta niciunul dintre noi.

 Aţi primit o investiţie de la SOSVentures de 550.000 de euro. De ce aţi primit voi investiţia şi nu o altă companie de gaming?

 Au avut ocazia să ne urmărească la Startup Bootcamp Dublin. Au avut ocazia să vadă că nu suntem un accident, că evoluăm în continuare, că îmbunătăţim cifrele. Automat, avea sens ca afacere, avea încredere că poate să bage bani în noi. În plus, era la locul potrivit, la momentul potrivit, atât pentru noi cât şi pentru ei.

Cum s-a schimbat Mavenhut odată cu investiţia?

Am crescut. Eram patru când a venit investiţia. Eram noi trei plus primul angajat. Acum suntem opt şi o să mai creştem. O să mai angajăm în perioada imediat următoare. Am schimbat sediul. Înainte stăteam într-un apartament, acum avem sediul ceva mai mare. Plus viteza de dezvoltare e mult mai mare. La momentul respectiv, fiind numai noi trei, ne mişcam mult mai încet. Aveam un număr finit de ore, era numai Elvis cel care programa. Acum suntem mai mulţi şi ne mişcăm mult mai bine.

La nivel de utilizatori care joacă Solitaire Arena cu cât a crescut Mavenhut?

De zece ori. Am crescut foarte, foarte repede. Am crescut cam de zece ori în ultimele cinci luni şi evoluţia e continuă.

Cât de distractiv e să lucrezi la Mavenhut?

Noi avem campionate aici în echipă. Campionate de Solitaire Arena şi de Mahjong Arena, jocul nou. Ideea e că din opt câţi suntem acum, cei trei co-fondatori au luat ultimele trei locuri. Echipa joacă extrem de mult jocurile astea, adică pe lângă faptul că testează foarte mult, joacă cu plăcere jocurile astea, iar pentru noi este distractiv. Este exact ceea ce ne doream. O modalitatea prin care ne dăm seama că premiile alea pe care le-am luat ne-au ajutat să aducem nişte oameni foare pasionaţi. Avem un campionat săptămânal şi săptămâna trecută am fost ultimii trei, eu cu Elvis şi cu Cristi. (râde n.red.). Şi noi jucăm, dar ei joacă mai mult şi mai bine. Ei sunt mai buni ca noi, colegii noştri sunt mai buni ca noi, din multe puncte de vedere e exact ceea de ne doream.

 Mahjong Arena este deja disponibil pe Facebook pentru cei care vor să îl joace.

La doar câteva ore de la lansare, pagina de Facebook a jocului are peste 400 de aprecieri.

 

 

 

 

Cele mai citite

Mircea Geoană se retrage din politică: Cred că trebuie să îţi pui ghetele în cui, într-un anumit moment

Geoană a subliniat că votul exprimat reflectă o "furie" împotriva sistemului actual de partide Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Mircea Geoană, a reacționat duminică seară...

Călin Georgescu, surpriza primului tur, a alergat sub radar

Creșterea spectaculoasă din sondaje din ultimele săptămâni a fost consolidată, în ciuda controverselor legate de campania sa pe rețelele sociale Călin Georgescu, unul dintre cei...

Călin Georgescu: Noul Hate pentru clasa politică sau meteoritul electoral care a lovit România?

Călin Georgescu nu este doar o surpriză a alegerilor, ci și o anomalie electorală care zguduie percepțiile tradiționale despre ce vrea să fie un...
Ultima oră
Pe aceeași temă