Organizatorii „Carpat Express” Rallye Raid, etapa a Campionatului European de Raliuri „Tot-Teren”, la care participa cei mai importanti sportivi din lume, au anuntat masuri speciale de siguranta pe traseele de concurs. De altfel, numarul incidentelor a fost relativ mic pe parcursul primelor doua probe.
Cea mai lunga etapa a competitiei s-a consumat marti, concurentii avand de strabatut doua probe speciale pe parcursul carora un spaniolul Francisco Viu s-a accidentat si a fost nevoit sa paraseasca cursa. Directorul de concurs, Dinu Solojan a spus ca sportivul si-a fracturat o clavicula si a primit ingrijiri de la Serviciul Public Salvamont Alba.
Dificultatea traseului a facut navigatia mai dificila si i-a determinat pe concurenti sa reduca foarte mult viteza, ceea ce a diminuat partial riscul de accident. Organizatorii au postat cinci ambulante in punctele considerate a fi mai periculoase.
Dupa trecerea ultimului concurent prin punctul respectiv, fiecare ambulanta era mutata intr-o alta portiune a traseului. De asemenea, politistii din cadrul IPJ Alba au strabatut intreg traseul si au fost prezenti in permanenta pe toata durata probelor, pentru blocarea circulatiei pe anumite tronsoane de drum.
Incident in tabara italienilor
Proba speciala din Podisul Secaselor (pe teritoriul judetului Alba), contand pentru etapa finala a Campionatului European de Raliuri „Tot-Teren” s-a soldat cu un incident, care a facut ca reprezentantii Italiei, aflati pe primele pozitii, sa piarda timp si sa soseasca aproape simultan cu plutonul urmaritor.
Pe parcursul probei, au fost prevazute doua alimentari, una facuta de organizatori si una de catre echipele tehnice ale concurentilor. Asistenta grupului de italieni nu a sosit, insa, la timp pentru a face alimentarea, astfel incat acestia au fost pusi intr-o situatie dificila, cu atat mai mult cu cat erau liderii cursei.
„Numai cine nu face nimic nu greseste. Aveam de decis sa ramanem pe loc sau sa continuam cursa cu o viteza mai mica pentru a consuma mai putin combustibil. Am ales a doua varianta”, a spus campionul en-titre Massimo Chiesa, cel care se afla la momentul incidentului pe primul loc. De altfel, el a si terminat proba pe prima pozitie, cu foarte putin combustibil pe fundul rezervorului. Din spate a sosit si un pluton de sapte concurenti care au ajuns aproape deodata cu italienii.
Concurentul roman Razvan Dumitrache a avut si el nevoie de ajutor si l-a primit chiar de la adversar, adica de la unul dintre asistentii unui grup strain. De altfel, chiar si in conditii de concurs, pentru participanti este mai important spiritul de solidaritate.
„Daca ai gasit un adversar in dificultate este mult mai important sa-l ajuti. E important si pentru multumirea ta sufleteasca, chiar cu riscul de a pierde”, a mai declarat Massimo Chiesa.
La inchiderea editiei, clasamentul final nu era inca cunoscut, dar ultima proba speciala de ieri, cu o lungime de 168 de kilometri (Trascaul Central si de Sud) a fost castigata, ca si celelalte, de Chiesa. Ieri seara era pregatita festivitatea de premiere si o defilare a tuturor concurentilor prin fata Casei de Cultura a Sindicatelor din Alba Iulia. Trofeele competitiei urmau sa fie inmanate de presedintele Consiliului Judetean, Ion Dumitrel, si de catre primarul municipiului, Mircea Hava.