Citim prostii si nu vrem sa fim cu adevarat informati. Ne place caldutul stirilor de la ora 5 si urmarim senzationalul de mahala si sclipiciul patetic al evenimentelor derizorii. Tabloidele au invadat piata si, prin contaminare, si unele ziare serioase au abdicat de la deontologia specifica, virand inspre scandal si partizanat, de dragul vandabilitatii. Potrivit datelor Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), cele mai bune reviste culturale de la noi, luate impreuna, nu s-au vandut in prima decada a acestui an in mai mult de 40.000 de exemplare. O revista ca "Ciao" a vandut mai mult – pe acest esantion de 3 luni – decat "Romania literara", "Dilema veche", "Idei in dialog", " Revista 22", "Observator cultural", "Suplimentul de cultura" si "aLtitudini" la un loc. Cea mai populara e "Dilema veche", urmata de "ID", apoi de "Revista 22" si "Romania literara", ultima dintre ele fiind o revista cu un public fidel inca dinainte de ‘89.
Nu ma astept sa vad in metrou lumea citind cu aviditate "ID", ar fi culmea! Nici nu visez ca "Observatorul cultural" sa aiba tirajul "Libertatii". Ar fi peste limita naturala admisa si, in fond, vorba lui Creanga, daca asa ar sta lucrurile, n-ar mai avea cine sa ne traga ciubotele. Dar sa ne dorim sa fim informati de un cotidian profesionist, care sa nu puna pe prima pagina picioarele nu stiu carei dive autohtone sau nu stiu ce gainarie politica damboviteana, nu e o pretentie exagerata. Impresia mea, vazand tirajele ametitoare ale mizeriilor publicistice, e ca ne meritam soarta. Ca ne tampim progresiv si cautam in ziare orice altceva numai informatie serioasa nu. si nu ziaristii sunt vinovati. Cei care cumpara deseurile cu pricina sunt.