5.6 C
București
sâmbătă, 21 decembrie 2024
AcasăSpecialEmanuel Grigoras: Fiecare zi in care nu esti online este o zi...

Emanuel Grigoras: Fiecare zi in care nu esti online este o zi in care nu existi pentru 7 milioane de romani

Cu peste 13 ani de experienta in domeniul IT, Resurse Umane si Project Management, Emanuel Grigoras este unul dintre trainerii care ajuta businessurile sa se dezvolte prin intermediul workshopurilor pe care le sustine cu pasiune si dedicare. Unul dintre cursurile care se tin intotdeauna cu sala plina este cel de Social Media Management, din cadrul programelor Extreme Training, curs care isi propune sa aduca firmele si organizatiile mai aproape de mediul virtual prin cele mai eficiente metode de comunicare, optimizand astfel resursele si progresand cu pasi siguri.

Emanuel Grigoras a acordat un interviu pentru www.romanialibera.ro in care ne ajuta sa intelegem in linii mari motivele pentru care canalele de Social Media aduc un plus de valoare companiilor si a oferit cateva sfaturi pentru cei care abia acum pleaca la drum in format virtual.

1.Ai studiat Dreptul in Romania si ai un MBA obtinut in Elvetia. De ce ai ales sa devii trainer si sa predai un curs despre cum sa devii Social Media Manager? Ce anume a determinat aceasta schimbare?

Este o schimbare determinata de o nevoie si, in acelasi timp, de o oportunitate. Exista o nevoie de educatie pentru o meserie noua in Romania si poti numara pe degete pe cei care investesc in a crea astfel de cursuri.

Nu este propriu-zis o schimbare, ci o completare, o consecinta logica a activitatilor pe care le-am desfasurat in ultimii ani.

Actiunile mele zilnice sunt dirijate de nevoia mea de a invata ceva nou in permanenta. In momentul in care am considerat ca nu mai am nimic nou de invatat din a fi consilier juridic, am renuntat la compania de consultanta juridica pe care o aveam si am aplicat la HEC Lausanne pentru un MBA.

Dupa ce m-am intors in Romania, am descoperit ca profesia de project manager era singura care imi satisfacea nevoia de a administra atat oameni cat si cunostinte. In combinatie cu interesul meu pentru inovatie si tehnologie in general, a mai fost doar un pas pentru a ma orienta spre online.

Pe langa a administra proiectele altora, am inceput sa ofer servicii legate de social media legate de cosntruirea unei prezente sociale online (blog, website, profile pe diferite retele sociale) pana la strategie online sau implementare de politici de social media in companii.

Am ajuns in momentul in care consider ca pot oferi, pentru cei care sunt la inceput de drum in social media, o baza solida de cunostinte si principii bazate pe experienta mea. Astfel am ajuns, in urma unei discutii cu Marian Rujoiu (Extreme Training) sa punem bazele acestui curs. Este un curs care are o componenta teoretica si una practica. Vorbesc doar despre lucruri si situatii pe care le-am experimentat personal deoarece acest tip de cunoastere este singurul care merita transmis mai departe si care se bucura de credibilitate.

2. De ce un curs despre cum sa devii Social Media Manager?

Internetul a shimbat irevocabil realitatea in care traim. Nimic nu va mai fi ca in trecut. Chiar daca suferi efectele, nu inseamna ca e vina ta. Exista solutii. Exista un mod de a dobandi noi cunostinte si competente care sa iti asigure un loc intr-o companie sau posibilitatea de a fi propriul tau sef.

Sunt ca si tine un om care vede ca totul se schimba in jurul lui si ca pentru foarte multi economia merge prost. Locul tau de munca nu mai este sigur si exista sanse mari ca profesia ta sa nu mai existe peste cativa ani.

Si eu imi doresc siguranta zilei de maine, sa fac doar ce imi place si sa fiu platit pentru asta.
Ce ai face daca toate acestea depind de tine, de ceea ce stii sa faci si de ceea ce inveti sa faci in fiecare zi?

Social Media Manager este o profesie noua si care are un viitor. Exista 7 milioane de utilizatori de internet in Romania si 700 de mii de organizatii care doresc sa ajunga la ei.

Un curs despre cum sa devii Social Media Manager iti poate fi de ajutor. Acest curs nu este pentru tine daca nu esti dispus sa muncesti pentru a obtine ce iti doresti. Daca intentionezi sa iti folosesti computerul doar pentru a naviga pe internet, acest curs nu este pentru tine. Acesta este un curs despre cum sa castigi bani si sa faci ceea ce deja faci 3-4 ore in fiecare zi.

3. Care sunt avantajele si dezavantajele social media?

Pentru fiecare dintre noi, personal, prezenta in social media este o alegere. Cunosc oameni care doresc sa aiba o amprenta digitala cat mai mica, insa riscul de a nu fi prezent in social media este prea ridicat.

Daca nu esti prezent online, nu existi pentru multe din organizatiile in care iti doresti sa lucrezi. Cand nu controlezi informatiile care apar despre tine online, exista riscul sa le controleze altii si asta poate fi… neplacut.

4. Care sunt greselile frecvente pe care le vezi la paginile companiilor romanesti in comunicarea prin social media?

Nu exista greseli, pentru ca suntem intr-o industrie care nu are nici macar 20 de ani vechime. In ziua de 6 august 1991, Tim Berners-Lee prezenta online primul website asa cum le vedem noi pe cele de azi: www.info.cern.ch. Toti suntem intr-un proces de evolutie si invatare.

Un aspect care trebuie imbunatatit este intelegerea faptului ca website-ul companiei este parte din acest intreg numit social media. A avea doar link-uri catre o pagina de Facebook sau un cont de Twitter nu este o rezolvare. Gradul de interactivitate trebuie crescut pentru a profita de sfaturile celor mai buni consultanti pe care ii ai: clientii tai.

5. Canalele de social media chiar ofera o mai mare transparenta a companiilor pentru ca pot comunica direct cu clientii lor, sau este doar o iluzie?

Ofera transparenta in masura in care companiile fac efortul de a comunica. Este insa o iluzie sa crezi ca atunci cand tu, compania, comunici o informatie va fi pur si simplu acceptata. Nu doar tu comunici cu clientii tai, ci si ei comunica intre ei.

6. Care este canalul de socializare recomandat pentru o companie? Pe ce criterii recomanzi unei firme sa opteze pentru Twitter inaintea Facebookului sau pentru LinkedIn in detrimentul altor spatii virtuale de comunicare?

Aceasta este o alegere pe care o recomand in functie de strategia pe care o adopta fiecare companie. Pe Facebook iti doresti sa fii prezent pentru ca acolo se afla un miliard de oameni la care poti ajunge. Pe LinkedIn esti prezent atunci cand vrei sa iti construiesti o imagine pentru viitorii angajati sau parteneri de afaceri. Sunt companii pentru care recomand doar prezenta pe anumite forum-uri de specialitate.

7. Se migreaza tot mai mult in online. Costurile sunt reduse fata de print si acoperirea considerabil mai mare. Dar va ajunge Social Media sa reduca bugetele de promovare offline sau chiar sa le elimine?

Este o perceptie gresita aceea privitor la costurile reduse in online. Calitatea unor servicii costa oriunde. In nici un caz bugetele de promovare offline nu pot fi eliminate. Online si offline functioneaza impreuna.

8. Trei sfaturi simple pentru companiile care vor sa plece la drum si in online:

1. Actioneaza. Fiecare zi in care nu esti online este o zi in care nu existi pentru 7 milioane de romani care stau online 3-4 ore pe zi.
2. Asculta. Fii pregatit sa iti asculti clientii. 90% din cumparatori iau decizii bazate pe sfatul altora.
3. Investeste. Adevaratul profit pe care il obtii din social media nu este ca iti vei creste vanzarile, ci faptul ca inca vei exista pe piata in urmatorii 5-10 ani.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă