5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialElegantă şi optimistă

Elegantă şi optimistă

Farurile par preluate direct din Anime-urile japoneze, iar bordul este o îmbinare de curbe plăcute privirii.

Este cel puţin ciudat ca patria samurailor sobri să dea născare uneia dintre cele mai optimiste maşini din clasa compactă. Numai priviţi-o, cum zâmbeşte larg cu grila ei încadrată de două faruri preluate direct din Anime-urile japoneze! Este o maşină care se vinde în circa 400.000 de exemplare în întreaga lume, aşadar trebuie să se facă plăcută, nu?

Noua Mazda3 a fost orientată mai mult spre sportivitate, primind motoare pe benzină şi motorină de 105, respectiv 109 şi 150 de cai putere. Liniile maşinii duc cu gândul la viteze mari, deşi specificaţiile te calmează destul de repede: chiar şi în versiunea de top diesel de 150 CP prinde suta în 9,2 secunde.

Importanţa senzaţiilor la volan este aşadar mai mare decât performanţele tehnice propriu-zise. Au reuşit japonezii să creeze o maşină capabilă de un şofat sportiv?

Motorul iubeşte turaţiile înalte

M-am apropiat destul de neîncrezător de un exemplar Mazda3 dotat cu motorul 1.6 pe benzină, în special din cauză că aproape toate motoarele simi-lare de la concurenţă nu îţi oferă decât satisfacţii minime la volan, urcând greu în ture şi chiar mai greu în viteză, astfel încât recenziile lor nu sunt nemaipomenite.

Într-adevăr, plecările de pe loc se fac lent, iar maşina te îmbie la un stil de condus calm în oraş. Pe şosea şi pe autostradă însă, am remarcat surprinzătoare rezerve de putere în reprizele de acceleraţii, motorul iubind turaţiile înalte, acolo unde chiar îţi livrează suficient elan pentru a depăşi în siguranţă.

Rezultatul etajării foarte bune a cutiei de viteze este o ţinută de drum elegantă, cu doar un dram de sportivitate, însă cu senzaţii foarte plăcute pentru şofer. Nu ezit să spun că este printre cele mai reuşite motorizări de intrare în gamă din segment.

Mazda3 rămâne fermă pe cele patru roţi şi atunci când abordezi în forţă virajele, ruliul fiind abia perceptibil. Suspensiile nivelează asperităţile drumului în cel mai liniştit mod cu putinţă, dar trenul de rulare îţi comunică destule, astfel că te poţi distra mai mult decât ai crede cu maşina în succesiunile de curbe.

Habitaclu peste medie

Un lucru neplăcut la maşinile japoneze este sobrietatea excesivă a interiorului. Nu şi la această Mazda. Bordul este o îmbinare de curbe plăcute privirii şi îndrăzneşte chiar să inoveze cu o structură centrală destinată informaţiilor multimedia, iar calitatea generală a plasticelor şi a textilelor utilizate este peste medie.

Am apreciat calitatea sistemului audio şi silenţiozitatea climatizării, însă nu am mai apreciat ergonomia comenzilor dispuse alandala pe volan. Chestiune care ţine de acomodare, însă faptul că eşti nevoit să-ţi iei ochii de la drum pentru a vedea ce faci cu pilotul automat nu e chiar plăcut.

Spaţiul este suficient pentru cinci adulţi, locuri pentru sticluţe şi doze de suc sunt peste tot, iar portbagajul de 430 de litri este în media clasei şi are o profilare bună.

Există însă şi două pete în acest tablou: consumul este mult prea mare (14 litri la sută în oraş în mod real şi 10,1 litri în mod mixt în condiţiile rulării în limitele legale de viteză!), iar preţul standard al unei echipări TX Plus este de 19.690 de euro, inclusiv TVA. Din fericire, se oferă acum un discount de 2.500 de euro şi 5 ani de garanţie, ceea ce mai stinge un pic din senzaţia de usturime în buzunar a clienţilor.

Mazda3 reuşeşte aşadar să bifeze cam tot ce trebuia pentru a fi o maşină de familie desă-vârşită. Cu condiţia obţinerii unui discount şi, dacă nu vă supără să alimentaţi la fiecare 500 de kilometri, aveţi în această maşină una dintre cele mai elegante prezenţe din segment.

 

Caracteristici

Mazda3   1.6

Carburant: benzină

Motor: 4 cilindri 1.598 cmc

Putere maximă: 105 CP/6.000 rpm

Cuplu maxim: 145 Nm/4.000 rpm

Cutie viteze: manuală 5+1

Viteză maximă: 184 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 12 s

Consum urban, extraurban, mixt: 8,3/5,2/6,3 l/100 km

Emisii: 149 g/km

Lungime, lăţime, înălţime: 4.580/1.755/1.470 mm

Masă: 1.344 kg

Volum portbagaj: 430 l

Rezervor: 55 l

Preţ model testat: 19.690 de euro

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Andrei Borza, decizie curajoasă! A refuzat un milion de euro din Arabia Saudită pentru a juca în Serie A

Andrei Borza, fundașul lateral stânga al Rapidului, este aproape de un transfer în Serie A, după ce a respins o ofertă uriașă din Arabia...

Cipru face pași către o eventuală aderare la NATO: detalii discutate cu președintele SUA și liderii Alianței

Președintele Republicii Cipru, Nikos Christodoulides, a prezentat un plan detaliat privind o posibilă viitoare aderare la NATO în cadrul unei întâlniri cu președintele american...

Andrei Borza, decizie curajoasă! A refuzat un milion de euro din Arabia Saudită pentru a juca în Serie A

Andrei Borza, fundașul lateral stânga al Rapidului, este aproape de un transfer în Serie A, după ce a respins o ofertă uriașă din Arabia...
Ultima oră
Pe aceeași temă