Scandal Volkswagen Dieselgate. Scandalul care a zdruncinat din temelii producătorul auto german nu va rămâne fără urmări în industria de profil. Până în 2017 mașinile noi ar putea fi testate în condiții de trafic reale pentru stabilirea emisiilor de noxe.
Comitetul pentru Mediu al Parlamentului European (PE) a dat vot favorabil unei propuneri legislative a Verzilor, prin care se încearcă înăsprirea testelor pentru stabilirea emisiilor de noxe ale mașinilor. În acest sens Parlamentul European, Comisia Europeană şi cele 28 de state ale Uniunii Europene vor începe dezbaterile pe textul viitorului amendament.
Citește și Volkswagen, probleme și în România?
Noua legislație va introduce testele pentru emisii în condiţii reale, astfel ca diferenţele între rezultatele oficiale și cele din condițiile normale de trafic să nu mai existe.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a reacționat la decizia PE și anunță că Europa va deveni prima regiune din lume în care emisiile vor fi evaluate în mod real.
„Motoarele Euro 6 vor necesita pentru prima oară testarea emisiilor în condiţii reale, astfel că Europa va deveni singura regiune din lume care va implementa astfel de teste reale pentru maşini. Industria auto sprijină dezvoltarea acestui nou test Real Driving Emissions (RDE) pentru a asigura un control robust asupra emisiilor. ACEA speră ca toate condiţiile testelelor RDE să fie finalizate urgent, pentru ca industria să poată introduce pe piaţă maşini conforme cu testele RDE cât mai curând posibil”, scrie ACEA pe site-ul oficial.
Scandalul emisiilor Volkswagen a izbucnit după ce Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) a dezvăluit faptul că producătorul german a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute pe teritoriul american. Volkswagen, care a suferit pierderi pe bursă, ar putea plăti cea mai mare amendă din istoria industriei auto.