4.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialEditia din acest an a Târgului „Produs în Bucovina” – un succes

Editia din acest an a Târgului „Produs în Bucovina” – un succes

Deşi vremea în acest weekend a fost friguroasa, vânzările făcute de producători au fost foarte bune n După două zile, vineri şi sâmbătă, se poate spune clar că a treia ediţie a Târgului Produs în Bucovina este un succes şi arată o continuă creştere a interesului pentru produsele tradiţionale din Bucovina. Toată lumea este mulţumită, producători şi cumpărători deopotrivă”, a declarat preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

Târgul de Toamnă „Produs în Bucovina” a fost un succes, susţin organizatorii evenimentului care a avut loc, în acest weekend, la Iulius Mall Suceava, complex comercial ce a fost gazda celei de-a treia ediţie a acestei manifestări organizate de Consiliul Judeţean (CJ) Suceava în parteneriat cu Asociaţia „Produs în Bucovina”. Deşi la finele săptămânii trecute nu a fost tot timpul vreme bună, vânzările au mers foarte bine, au dat asigurări organizatorii. În zilele de vineri şi de sâmbătă s-au vândut 12 tone de preparare din carne, şapte tone de brânzeturi şi opt tone de fructe, dar şi 1.100 de kilograme de produse de patiserie, 700 de kilograme de miere de albine şi 1.700 de litri de must. Un bilant final al vânzărilor ar urma să fie stabilit la începutul acestei săptămâni şi comunicat în zilele următoare.

„După două zile, vineri şi sâmbătă, se poate spune clar că a treia ediţie a Târgului Produs în Bucovina este un succes şi arată o continuă creştere a interesului pentru produsele tradiţionale din Bucovina. Toată lumea este mulţumită, producători şi cumpărători deopotrivă”, a declarat preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

Reamintim că în parcarea complexului comercial au expus 35 de producători şi procesatori de carne şi lapte şi 30 de meşteri populari, standurile fiind frumos amenajate şi având diverse produse expuse de la diverse sortimente produse lactate până la o ofertă variată de sortimente de miere de albine – tei, salcâm, poliloră, mană, rapiţă, floarea soarelui – şi alte produse rezultate în urma activităţii apicultorilor – polen, ceară naturală, propolis.

De asemenea, foarte mulţi producători de mere au venit şi au expus multe soiuri de fructe proaspete. Tot din roadele pământului au fost expuse la vânzare, însă în cantităţi mai mici, diverse legume, iar câţiva producători au adus struguri proaspăt culeşi din care au făcut must pe care l-au servit celor care au venit la Târgul de Toamnă „Produs în Bucovina”. Nu au lipsit din oferta producătorilor nici produsele de carne de oaie, porc sau chiar cerb, dar şi produse naturiste, dulceţuri, siropuri, prăjituri.

Caşul, balmoşul şi alte brânzeturi au putut fi servite chiar de la două stâne care au fost amenajate în parcarea de la Iulius Mall, participanţii putând admira, totodată, şi expoziţia de animale organizată de Asociaţia a Crescătorilor de Ovine şi Caprine „Plaiul Bucovinei”.

Pe scenă au evoluat mai mulţi arişti, în fiecare din cele trei zile în care a avut lco Târgul de Toamnă „Produs în Bucovina” fiind organizate spactacole artistice la care au participat cei de la Ansamblul Artistic „Ciprian Porumbescu”, precum şi alţi artişti renumiţi ca de exemplu Sofia Vicovenca, Laura Lavric sau Sorin Filip.

Nu au lipsit dintre participanţii la târg şefi de instituţii, deputaţi ai PDL, dar şi cei din conducerea CJ Suceava – instituţie care a organizat evenimentul şi care a fost reprezentată de preşedintele Gheorghe Flutur şi vicepreşedintele Vasile Ilie.

De asemenea, sâmbătă, alături de Gheorghe Flutur a participat şi primarul Sucevei, Ion Lungu. Cei doi au vizitat standurile de animale, Gheorghe Flutur a mângâiat caii, a tras de coarne un berbec, a dat noroc cu un cioban a cărui mână avea urme de brânză iar la final a gustat dintr-un viţel la proţap.

Împreună cu Ion Lungu, a urcat pe scenă la invitaţia făcută de Sofia Vicoveanca după ce ea cântase melodii din repertoriul propriu, Gheorghe Flutur rostind un scurt discurs în care a mulţumit celor implicaţi în organizarea târgului şi în special Sofiei Vicoveanca pentru faptul că este cel mai bun ambasador al Bucovinei. „Vreau să felicit ansamblul profesionist Ciprian Porumbescu, vreau să-i mulţumec cetăţeanului de onoare al Bucovinei şi al judeţului Suceava, doamnei Sofia Vicoveanca pentru această permamentă ambasadă şi această reclamă permanentă pe care ne-o face. Nu cred că altcineva ne face mai mare cinste decât Sofia şi o invit peste tot să vină cu noi în ţară şi în străinătate. Am dovedit că promovarea Bucovinei nu înseamnă o tarabă cu mici sau cărnăciori nu valorează nimic dacă alături nu este autenticul, folcolorul, meşteşugurile, turismul, peisajul, credinţa şi această echipă. De aceea am reuşit acest tablou perfect ansamblul Ciprian Porumbescu, soliştii de renume, meşteşugarii, asociaţiile de producători agricoli”, a spus Gheorghe Flutur.

El a ţinut să precizeze că produsele tradiţionale bucovinene sunt foarte căutate la export şi asta graţie promovării de care se bucură, declaraţii în acest sens fiind făcute, vineri, şi de preşedintele Asociaţiei „Produs în Bucovina”, Alexandru Scheul. „Am reuşit să exportăm produse tradiţionale în multe ţări precum Belgia, Spania, Italia, Cipru şi sunt tot mai multe solicitări. De ce? Pentru că aţi ştiut să promovaţi această zonă frumoasă, această perlă a nordului care este Bucovina. Nimic nu se poate face fără o familie unită care suteţi dumneavoastră. Mă mândresc că sunt contemporan cu d-voastră şi vreau să rămân alături de d-voastră până la sfârşitul zilelor”, a declarat, sâmbătă, Gheorghe Flutur, precizând că Bucovina autentică nu se promovează cu mici şi cârnaţi, ci cu produse de bună calitate, tradiţionale, pentru că Bucovina autentică înseamnă tradiţie, folclor şi credinţă.

Pe de altă parte, Alexandru Scheul a declarat că produsele scoase la vânzare de participanţi şi care au ataşată o etichetă pe care scrie „Produs în Bucovina” sunt din cele care respectă o anumită reţetă, adăugând că au fost patru firme – trei procesatori de carne şi unul de lapte – care au fost excluse din Asociaţia „Produs în Bucovina” pentru că nu respectau reţetele. Din produsele expuse cam a cincea parte o reprezentau cele tradiţionale, în vreme ce produsele BIO nu reprezentau decât în jur de 3% din cauza condiţiilor foarte stricte care trebuie îndeplinite pentru a fi incluse în această categorie. Conform celor spuse de Alexandru Scheul, din cei care fac parte din Asociaţia „Produs în Bucovina” doar firma Camilact are câteva produse ce pot fi catalogate BIO.

Cele mai citite

Robert Bădescu revine mai devreme la Rapid după împrumutul la Mioveni

Robert Bădescu, fundașul de 19 ani crescut la juniorii Rapidului, s-a întors mai devreme la echipa din Giulești după un împrumut la CS Mioveni...

Aplicația Gemini de la Google, disponibilă pentru iPhone

În lumea chatbot-urilor AI, prezența constantă pe ecranul utilizatorului este esențială, iar companiile se grăbesc să dezvolte aplicații desktop și mobile pentru a oferi...

Economia României accelerează în T3, dar rămâne sub așteptări: PIB-ul crește cu 1,1%

Economia românească a înregistrat o creștere de 1,1% în trimestrul al treilea al anului 2024, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS)....
Ultima oră
Pe aceeași temă