5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialDS4, provocarea franceză

DS4, provocarea franceză

DS4 are formă de coupé şi dimensiuni de hatchback compact: 4,27 metri lungime, 1,81 metri lăţime şi 1,53 metri înălţime. Interesant este că francezii l-au pus puţin mai sus de asfalt decât te-ai aştepta de la o maşină cu pretenţii sportive, însă trenul de rulare a fost gândit similar lui DS3, şi anume pentru a asigura un compromis între confort şi performanţe dinamice.

Interior de lux

Atuurile mărcii franceze se regăsesc din plin la interior: pavilion panoramic din sticlă, scaune de piele de calitate superioară, trei scaune individuale în spate, încadrate într-un design propriu mai degrabă unei maşini 2+2, mânere ascunse în exterior şi un bord îmbrăcat în piele în echiparea de top, preluat parcă după formele unui fotomodel de culoare.

Posesorii pot alege între cinci feluri de combinaţii de piele pentru scaune, patru tipuri de sunete pentru alerte, precum şi culoarea iluminării instrumentarului de bord, iar în opţiune se pot comanda scaune cu masaj şi sistem audio 3D. Spaţiul este modular, portbagajul de 370 de litri şi compartimentele de stocare fiind concepute pentru a asigura necesităţile unei familii. Nu vorbim însă de soluţii specifice unui MPV, ci de o maşină dedicată publicului urban.

Motorizări puternice

Cele două motoare diesel sunt dotate cu filtru de particule: HDi 110 (disponibil şi în versiunea e-HDi) şi HDi 160, iar cele trei motorizări pe benzină sunt VTi 120, THP 155 şi noul THP 200, toate dezvoltate în colaborare cu BMW. THP 200 este vârful de gamă şi oferă un mix de performanţă (200 CP şi 275 Nm) şi consum/emisii (6,4%, 149 g CO2/km) foarte bun, în timp ce fanii consumului mic pot opta pentru versiunea e-HDi, cu consum mediu de 4,5% şi emisii de CO2 de 118g/km.

Pretenţiile sportive ale mărcii sunt însă moderate: cel mai lent motor prinde 100 km/h în 14,4 secunde, în timp ce propulsorul cel mai rapid face acelaşi lucru în 8,5 secunde. DS este o gamă cu elemente de lux, astfel încât preţurile sunt pe măsură: cel mai ieftin DS4 (1.6 VTI 120 CP Chic) costă 19.980 euro cu TVA inclusă, un model din mijlocul gamei (1.6 THP 155 CP So Chic) costă 23.890 euro, în timp ce vârful de gamă atinge 27.890 de euro.

Lansat de astăzi în România, DS4 va fi pe placul celor care vor o alternativă mai accesibilă la modelele premium tradiţionale.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Manchester City în criză, dar Guardiola rămâne optimist! „Vom face lucruri foarte bune în acest sezon”

Pep Guardiola gestionează cea mai dificilă perioadă de la preluarea lui Manchester City, cu 5 înfrângeri consecutive, dar antrenorul catalan are încredere că echipa...

Politico: Uimitor la alegerile din România: un candidat neașteptat de extremă dreapta crește în votul prezidențial

Ultranaționalistul Călin Georgescu vine de nicăieri pentru a conduce în primul tur pe premierul de centru-stânga Marcel Ciolacu și liberala Elena Lasconi Ultranaționalistul român Călin...

FCSB, avantaj nesperat înaintea meciului cu Olympiakos în Europa League

Cu mai mulți jucători importanți indisponibili la Olympiakos, FCSB primește o veste bună în perspectiva confruntării din etapa a 5-a a Europa League. FCSB și...
Ultima oră
Pe aceeași temă