5 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialDouă treimi din români nu cred că justiţia le poate apăra drepturile

Două treimi din români nu cred că justiţia le poate apăra drepturile

Aproximativ două treimi din consumatorii români nu au încredere că justiţia le poate apăra drepturile. Totuși, în general, gradul de conştientizare a drepturilor pe care le au a crescut din 2012 până acum a declarat comisarul european Neven Mimica, citat de Mediafax.

"Drepturile puternice protejează consumatorul împotriva practicilor ilegale de comerţ. Sunt drepturi care, de asemenea, ajută la construirea încrederii de care are nevoie consumatorul pentru a profita de toate oportunităţile pieţei online şi ale pieţei europene", a declarat, într-o conferinţă de presă, comisarul european pentru protecţia consumatorului, Neven Mimica, aflat în vizită în România.

Oficialul european a precizat că aşteaptă cu nerăbdare ca noua Directivă care "consolidează drepturile existente consumarilor" şi care intră în vigoare de la 13 iunie să fie aplicată în toate statele membre, inclusiv în România, mai scrie sursa citată.

Mimica a adăugat că, în 2012, Comisia Europeană a făcut "un prim pas important" de a creşte gradul de conştientizare a consumatorilor din România, prin campania "E dreptul tău. Acţionează". Potrivit comisarului, această campanie a dus la creșterea gradului de conştientizare a drepturilor pe care le au consumatorii români. Mai mult, cmisarul a precizat că acea campanie a avut impact şi asupra retailerilor care au conştientizat faptul că trebuie să respecte drepturile consumatorilor.

Cu toate acestea, numărul celor care spun că furnizorii de servicii şi retailerii nu le respectă drepturile rămâne ridicat. "Trei din 10 respondenţi la sondaje cred că băncile sau alte instituţii de credit nu respectă regulile şi drepturile privind protecţia consumatorilor. 28% din consumatori au spus că nu au încredere în furnizorii de internet sau firmele de tip teleshopping. E nevoie să facem eforturi, şi nu doar din partea comercianţilor. Acest sondaj arată că, în pofida îmbunătăţirilor, cam două treimi (62%) din consumatorii din România încă nu au încredere în sistemul de justiţie că le-ar putea apăra drepturile, comparativ cu 70% înainte (de începerea campaniei)”, a subliniat comisarul pentru protecţia consumatorilor.

Directiva privind drepturile consumatorilor, care intră în vigoare pe întreg teritoriul UE, începând cu 13 iunie, va conţine mai multe drepturi noi.
"De exemplu, dreptul de a se răzgândi cu privire la produsul achiziţionat online, de oriunde din UE. Poţi să returnezi produsul în 14 zile de la data achiziţionării. Tot ce trebuie să plăteşti este costul expediţiei. Asta dacă vânzătorul a specificat acest lucru la momentul achiziţiei. În caz că acest lucru nu a fost specificat, nici acest cost nu trebuie acoperit de consumator", a explicat comisarul.

Cele mai citite

Programul de guvernare propune stimulente pentru tinerii absolvenți și subvenții pentru angajatori

Tinerii absolvenți care se angajează pentru prima dată cu un contract de muncă pe perioadă nedeterminată vor primi o primă de stabilitate pe o...

Parlamentul din Peru anchetează înființarea unei rețele de prostituție chiar de unul din foștii săi responsabili

Parlamentul peruan îl va convoca joi pe unul dintre foştii săi responsabili, suspectat că ar fi înfiinţat o reţea de prostituţie în interiorul adunării...
00:02:43

VIDEO. Familia regală britanică se întâlnește cu publicul, după slujba religioasă de Crăciun

Regele Charles al III-lea, regina Camilla și alți membri ai familiei regale britanice s-au întâlnit cu publicul după ce au participat la slujba religioasă...
Ultima oră
Pe aceeași temă