În 1871 se pun bazele transportului public în Bucureşti când s-a înfiinţat Societatea Română de Tramvaiuri. Atunci, tramvaiele erau trase de cai. Însă, după numai trei ani, în Capitală îşi fac apariţia şi primele tramvaie electrice care circulau între Piaţa Obor şi cartierul Cotroceni.
VEZI ŞI GALERIE FOTO: Cum arătau Lipscanii în urmă cu un secol
Cu doar opt ani înainde de începerea celui de Al Doilea Război Mondial, Societatea Română de Tramvaiuri devine Societatea Comunală pentru construcțiunea și exploatarea tramvaielor în București şi obține exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie și autobuze pentru București și 12 comune din împrejurimile Capitalei.
VEZI ŞI GALERIE FOTO. Bucureştiul, în perioada interbelică
După război, numele societății este schimbat în Întreprinderea de Transport București și în anul 1949 se înființează prima linie de troleibuz pe traseul Piața Victoriei – Hipodrom. În anii ’70, ITB-ul, aşa cum era cunoscut în perioada comunistă, ajunsese la maximul posibilităţilor de extindere şi avea aproape 35.000 de angajaţi şi peste 4.800 de vehicule. La finalul anilor ’70 în Bucureşti a apărut şi metroul.
VEZI ŞI GALERIE FOTO. Cum arătau reclamele româneşti din perioada comunistă
În 1990, Întreprinderea de Transport București se transformă în Regia Autonomă de Transport București.
VEZI ŞI GALERIE FOTO & VIDEO. Cât a costat cel de Al Doilea Război Mondial
sursa: wikipedia.org