„Nu aş vrea să îl trataţi ca pe un eveniment extraordinar. Este un accident de circulaţie. Este un eveniment pe care politia îl tratează cu maximă seriozitate cum se petrece cu toate evenimentele de acest gen. Nu se poate spune ca se acordă o atentie deosebită. Nu aş vrea sa faceţi speculatii, ” a spus comisarul- şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, în cadrul unei conferinţe de presă organizată de IGP.
Derapajul, una dintre ipotezele poliţiştilor
Comisarul a menţionat că există cinci ipoteze în cazul Huidu: derapajul, depaşirea neregulamentară, patrunderea pe contrasens pentru a evita o coliziune din spate, a patra – taierea unei curbe, iar ultima era starea tehnică. Acesta a adăugat că în acest caz mai intra discuţie şi partea medicală, dar că acesta nu este un aspect care ţine de poliţia rutieră. Dar că poliţia nu poate suspenda singură permisul unui şofer doar pentru că a auzit că are probleme medicale. „Ar fi un abuz, să facem noi, poliţiştii, de la noi putere, investigaţii în cazul şoferilor cu probleme medicale”, a explicat Lucian Diniţă. Da la începutul acestui an, au fost suspendate 420 de permise, din cauze medicale, cele mai multe, în ultimele şase luni. „Numai în primul trimestru al anului au fost retrase 175 de permise”, a mai spus şeful Poliţiei Rutiere.
Şerban Huidu nu este la prima sancţiune. De-a lungul anilor a fost sancţionat de 11 ori. În 2005 a avut permisul suspendat pentru că a ignorat lumina roşie a semaforului, iar în 2009 a fost implicat într-un accident care s-a petrecut la 1 kilometru de locul accidentului de duminică, 16 octombrie. Cea mai recentă sancţiune pe care a primit-o vedeta TV a fost o amendă pentru depăşirea limitei legale de viteză în luna august a acestui an.
Potrivit rapoartelor poliţiei, peste 7.000 de accidente grave s-au produs, de la începutul anului, pe drumurile din România, cu 35 mai puţine decât în perioada similară a anului trecut. În urma acestora au murit 1.031 de oameni şi au fost răniţi alţi 6.759.
Poliţia spune că din punctul de vedere al numărului de accidente grave, românia se situează la nivelul anilor 2000. „În ultimii ani, numărul morţilor în urma accidentelor grave a scăzut cu 50%, faţă de anul 2008.”Accidentul produs de Şerban Huidu nu este cel mai grav produs în ultima perioadă, conform poliţiei. De la începutul lunii, pe drumurile din România au mai fost accidente grave. La 9 octombrie, patru oameni au murit, după ce un Tir s-a ciocnit de două autoturisme, la intrare în Sibiu. Iar la 15 octmbrie 2011, la ieşire din Sibiu, către Sebeş, pe DN1, un autoturism a intrat pe contrasens şi a intrat în alte autovehicule, din care unul transporta marfă.
Zonă cu risc ridicat de accident
Echipajul de poliţie care a ajuns la locul a ccidentului, a făcut trei minute şi jumătate până în zona unde s-a produs tragedia. Şeful poliţiei rutiere explică de ce nu agenţii de circulaţie nu stăteau în zonă. „Am fost acuzaţi că stăm la pândă în acea zonă. Ştim că şoferii au tendiţa să accelereze, imediat după ce trec de curbe. De-a lungul timpului foarte multe s-au ridicat multe permise din cauza depăşiri vitezei şi pentru depăşire pe linie continuă. Acea porţiune de drum este evaluată ca fiind una de risc maxim. Pe marginea acestei arete au fost însă amplasate şi panouri cu avertizarea de drum periculos”, a mai explicat Diniţă.