Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Cercetare-Dezvoltare al Audi, va fi suspendat din funcție săptămâna viitoare, pe fondul investigației din scandalului emisiilor (Dieselgate), a anunțat duminică publicația Bild am Sonntag, citând surse, conform Agerpres.
Purtătorii de cuvânt ai Volkswagen, ai Audi și ai sindicatului Audi au refuzat să comenteze informația.
Investigațiile privind scandalul emisiilor, conduse de firma americană de avocatură Jones Day, au arătat că Stefan Knirsch, membru al Consiliului de Administrație al Audi, știa despre utilizarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel de trei litri și a dat declarații mincinoase în instanță. Deja conducerea Audi i-a cerut lui Stefan Knirsch să elibereze biroul, susține publicația germană.
Audi — divizia de lux a grupului german Volkswagen — a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA. Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte.
Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA.
În decembrie, Consiliul de supervizare al Audi l-a numit pe Stefan Knirsch, șeful Departamentului de Dezvoltare a Motoarelor, în funcția de director al Departamentului de Cercetare-Dezvoltare la Audi. Acesta îl va înlocui pe Ulrich Hackenberg, suspendat de două luni din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor motoarelor diesel de tip EA 189. Ulterior, Ulrich Hackenberg a demisionat.
Volkswagen a anunțat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.