Grevistii refuza ofertele si raspund cu aceeasi moneda la incapatanarea de pana acum a patronatului, care e posibil sa fi pierdut peste 150 de milioane de euro pentru o revendicare care putea fi acoperita cu 24 de milioane. Tribunalul Arges a declarat greva legala.
Sindicalistii de la Dacia par sa fi uitat ca o negociere presupune concesii de ambele parti, precum si regula "cere mai mult ca sa obtii cat iti doresti". Muncitorii de la Dacia, aflati in greva de mai bine de doua saptamani, au refuzat noua oferta salariala facuta de patronat: 394 de lei brut. Aceasta oferta reprezinta aproape trei sferturi din cererea initiala a muncitorilor, de 550 de lei. Sindicatul nu a renuntat la nici una dintre revendicarile initiale, in schimb, a refuzat a patra oara o oferta din partea Renault. Cresterea salariului mediu brut urma sa fie acordata in doua transe: 210 lei platiti retroactiv, de la inceputul anului, 94 de lei prima lunara si 90 de lei de la 1 septembrie. "Salariatii celor trei schimburi de la Dacia, intrebati de noi prin toate sectiile, si-au dat acordul pentru continuarea grevei generale. Nimeni nu a fost de acord cu noua propunere salariala, deci ramanem in greva generala", a declarat viceliderul sindical de la Dacia, Ion Iordache.
Dumitru Costin, liderul Blocului National Sindical, la care sindicatul uzinei Dacia este afiliat, este de acord ca logica negocierii nu mai functioneaza in acest conflict de munca, dar spune ca decizia apartine in intregime muncitorilor. "Cred ca este consecinta unei imobilitati fara precedent din partea administratiei Dacia, care a tinut-o luni de zile cu acelasi mesaj: 120 de lei. A fost o fixatie, au mers cu aceasta suma tatuata pe frunte. Acum, este o chestie psihologica din partea sindicatului", ne-a explicat Dumitru Costin refuzurile repetate ale salariatilor de la Dacia.
Intr-adevar, patronatul francez de la Dacia a miscat greu in front. Sindicalistii au anuntat ca uzina pierde 10 milioane de euro pe zi cu greva, iar administratia nu a infirmat, dar nici nu a confirmat aceasta cifra. Dupa mai bine de doua saptamani de greva, reiese ca Dacia a pierdut peste 150 milioane de euro, in timp ce cresterea salariala de 550 de lei dorita de sindicalisti poate fi acoperita cu o suma de sapte ori mai mica: 23 milioane de euro pe an (uzina are 13.000 de angajati).
CONTRE
Sindicalistii de la Dacia sustin ca uzina a inregistrat pierderi de 10 milioane de euro pe zi din cauza grevei. Cu o saptamana in urma, administratia Dacia a anuntat ca a reluat productia cu angajatii care nu participa la greva, fabricand 85 de masini pe zi. In ritm normal de lucru, Dacia producea 61 de masini pe ora. Sindicalistii au replicat, invocand ca Dacia ii foloseste pe noii angajati, tineri fara experienta, si fabrica masini de proasta calitate.